Ga naar inhoud

C++ Beginner vraagt help


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een beginner in visual C++ ik ben het aan het leren, maar ik kan alleen nog een dos programma maken, zoals: int main() { int apples; int pear; int total; apples = 5; pear = 30; cout << "Er zijn totaal: " << total << " fruchten\n"; return 0; } maar ik wil graag weten hoe je een window maakt in visual C++ Kan iemand mij verder helpen? :cry: [/url]
Link naar reactie
Meteen grafisch in c++ beginnen is erg lastig. Er zijn voor het Windows platform twee gangbare paketten waarmee je dat het beste kan doen: * Met Borland C++ Builder. Deze gebruikt de VCL(Visual Component Library) waarmee je grafische zaken kunt programmeren en het je echt makkelijker maakt. *Met MS Visual C++ Builder. Deze gebruikt MFC (Microsoft Foundation Classes) wat eigenlijk gewoon een wrapper om de Win32 API heen is. Grafische zaken zijn iets moeilijker te programmeren, maar je houd wel meer flow-control. Nogmaals, zorg eerst voor een gedegen basis van C++ anders loop je beslist vast! Wil je per se grafisch programmeren, kijk eerst even naar Delphi ofzo, dan leer je alvast de VCL kennen van Borland en daarna kun je makkelijker de overstap naar Borland C++ Builder maken. Of als je een echte goeroe bent gebruik dan MS Visual C++. Maar eerst een basis creeeren ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...