Ga naar inhoud

[Delphi] MySQL database gebruiken


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:ee506734d0="Johan Stokking"]Ik ben bezig met een programma die data moet gaan lezen en schrijven naar een MySQL database op een gewone webserver. Is dit mogelijk? [/quote:ee506734d0] Ja [quote:ee506734d0="Johan Stokking"] Zoja, hoe? Er zijn waarschijnlijk meerdere manieren, met BDE (liever niet), ADO of dbExpress maar het is nog niet voor elkaar gekomen. Weet iemand wat ik moet doen?[/quote:ee506734d0] http://www.mysql.com/portal/software/html/software-32-1.html
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
[quote:538660717d="Johan Stokking"]Het is me al gelukt met de ZEOS Library, gratis en open source. Biedt mogelijkheden voor verschillende soorten databases (MySQL, MS SQL, Interbase, Oracle en nog veel meer). Tis te downloaden van http://www.zeoslib.org/[/quote:538660717d] Hoe maak je een master-detail link met bijvoorbeeld ZTable of ZReadOnlyQuery. MasterFields is ingevuld. Maar, waar kan je in hemelsnaam de 'Link Fields designer' oproepen?
Link naar reactie
Om maar even in een topic van mij van 2 jaar geleden verder te gaan... Ik gebruik ZEOSlib allang niet meer, maar wellicht kan iemand anders op dit forum je helpen. Om een MySQL database te bereiken gebruik ik gewoon de ODCB drivers van MySQL (www.mysql.com). Je hebt geen ZEOSlib nodig en kan de MySQL database gebruiken als een normale database.
Link naar reactie
[quote:80456b1ba7="Johan Stokking"]Om maar even in een topic van mij van 2 jaar geleden verder te gaan... Ik gebruik ZEOSlib allang niet meer, maar wellicht kan iemand anders op dit forum je helpen. Om een MySQL database te bereiken gebruik ik gewoon de ODCB drivers van MySQL (www.mysql.com). Je hebt geen ZEOSlib nodig en kan de MySQL database gebruiken als een normale database.[/quote:80456b1ba7] Het gaat om een native verbinding met Firebird en niet om MySQL. ODBC is traag en geeft teveel rompslomp. Toch bedankt, voordat het nog verder 'off-topic' gaat in een thread van 2 jaar geleden :D
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...