Ga naar inhoud

Opvullen Subformulier


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een tabel Klanten (Klantnummer, Klantnaam, Adres, Gemeente, Tel, Fax) Ik heb een formulier met een ingebouwd subformulier. Wat ik nu wil is dat ik kan selecteren op Gemeente en dat dan in mijn subformulier al de klanten komen die in die gemeente wonen. Ik wil dit allemaal zelf programmeren, dus niet door te zeggen op welke tabel het subformulier gebaseerd moet zijn. Maar met sql-instructies. Dank u :-?
Link naar reactie
Laat me raden... Access? Even zien, iets zoals: Selecteer alle velden uit klanten waar gemeente = "Lutjebroek" geordend op klantnaam. Effe voor de duidelijkheid: SQL kan alleen maar gegevens bewerken. SQL heeft geen ingebouwde functionaliteit om een gebruikers-interface te ondersteunen. Je zult dus als een gemeente is geselecteerd even ergens moeten onthouden welke gemeente dat is, het tweede formulier openen en daar dus een SELECT uitvoeren die de gewenste gegevens oplevert zodat je deze kunt tonen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...