Ga naar inhoud

MS-Access97 en ophogen nummeriek veld


Aanbevolen berichten

Hoe kan men een nummeriek veld ophogen met 1 bij het toevoegen van een nieuw record, m.a.w. hoe krijg ik het volgende voor mekaar: ID = max(ID) + 1. Heb het veld in de desbetreffende tabel proberen te zetten op datatype autonummering maar Access geeft hierbij een melding dat dit niet mogelijk is i.v.m. de relaties tussen tabellen en zet het veld weer terug op het datatype nummeriek. Weet iemand hoe dit ophogen kan met bijvoorbeeld een macro of een andere mogelijkheid? Ben zelf niet thuis in VBA.
Link naar reactie
[quote:4e13fab866="mrp4000"]Hoe kan men een nummeriek veld ophogen met 1 bij het toevoegen van een nieuw record, m.a.w. hoe krijg ik het volgende voor mekaar: ID = max(ID) + 1. [/quote:4e13fab866] Wat betreft Access, kan dit alleen als jij op dat moment als enige gebruiker bij de gegevens van de database kan. Dit i.v.m. concurrency problemen. [quote:4e13fab866="mrp4000"] Heb het veld in de desbetreffende tabel proberen te zetten op datatype autonummering maar Access geeft hierbij een melding dat dit niet mogelijk is i.v.m. de relaties tussen tabellen en zet het veld weer terug op het datatype nummeriek. Weet iemand hoe dit ophogen kan met bijvoorbeeld een macro of een andere mogelijkheid?[/quote:4e13fab866] Wat betreft Access is een autonummering veld denk ik de enige oplossing. Je zult denk ik aan de hand van deze gegevens de (zelf gedefinieerde) relaties wat moeten verschuiven of indien nodig gewoon achterwege laten, omdat Access hier toch al niet zo strict mee omgaat.
Link naar reactie
eerst maak je een tabel constanten, ten tweede maak je daar een formulier van. de tabel constanten heeft geen relaties als je op een of andere formulier een nieuwe record wilt toevoegen dan druk je op een knop neem ik aan! dan stel je een macro in. dan komen er 4 regels formulier openen (constanten) in verborgen toestand. dan een nieuwe record toevoegen dan waarde instellen. daar in geef je eerst het te verhogen veld in en daaronder het veld van de formulier constanten + 1. en dan naarbesturingselement gaan. (of andersom) verder bij het opslaan moet je de formulier constanten eentje verhogen ik zal wel even een database voor je maken en voor iedereen die het ook wil. http://members.home.nl/hanze/database.zip ga naar de formulier persoon en het is versie 2000
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...