Ga naar inhoud

VB.net en forms


Aanbevolen berichten

Graag had ik volgende even laten controleren : 1. Het starten van een tweede form VB6 : frmNieuw.show (exctra variablen vbmodal of vbmodelles) VB.Net : dim frmNieuw as new MijnNieuweForm frmNieuw.show (of frmNieuw.showdialog) 2.Sluiten van de tweede form in de form zelf vb6 : unload(me) vb.net : me.close Is met deze laatste ook het geheugen volledig opgeruimt ????
Link naar reactie
Ik ben (nog) niet bekend met VB.Net, maar de code Unload frmMijnform voor VB6 maakt niet al het geheugen vrij dat het gebruikt. De code van het form blijft in het geheugen, om het form een volgende keer sneller te kunnen laden. Wil je echt al het geheugen weer vrij geven, voeg dan de volgende regel toe (na het Unload statement): Set frmMijnform = Nothing HTH, Ruben
Link naar reactie
Ik ben (nog) niet bekend met VB.Net, maar de code Unload frmMijnform voor VB6 maakt niet al het geheugen vrij dat het gebruikt. De code van het form blijft in het geheugen, om het form een volgende keer sneller te kunnen laden. Wil je echt al het geheugen weer vrij geven, voeg dan de volgende regel toe (na het Unload statement): Set frmMijnform = Nothing HTH, Ruben
Link naar reactie
[quote:92193a6a7c="Serge4"]Graag had ik volgende even laten controleren : 1. Het starten van een tweede form VB6 : frmNieuw.show (exctra variablen vbmodal of vbmodelles) VB.Net : dim frmNieuw as new MijnNieuweForm frmNieuw.show (of frmNieuw.showdialog) 2.Sluiten van de tweede form in de form zelf vb6 : unload(me) vb.net : me.close Is met deze laatste ook het geheugen volledig opgeruimt ????[/quote:92193a6a7c] Ja en Nee. Referenties naar het form worden nu ongeldig en het form is 'opgelost'. Maar het geheugen is niet meteen vrijgegeven, dit doet de garbage collector. Net als bij Java.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...