Ga naar inhoud

[Delphi] Array of record constante


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een constante maken van het type array. Eerst heb ik twee types gemaakt (TGeslacht en TPersoon): [code:1:1f6d94ed4f] type TGeslacht = (gsMan, gsVrouw); TPersoon = record Naam: String; Geslacht: TGeslacht; end; [/code:1:1f6d94ed4f] Niets mis mee toch? Nu komt de fout: [code:1:1f6d94ed4f] const TPersonen: Array[1..2] of TPersoon = ( ('Johan', gsMan) ('Regina', gsVrouw) // Regina is m'n vriendin... ); [/code:1:1f6d94ed4f] Maar wat is hier fout aan??
Link naar reactie
Ik heb het al... Voor de liefhebbers die willen weten hoe het moet (dit is een Array of record constante): [code:1:e07ada821c] unit AORC; interface type TGeslacht = (gsMan, gsVrouw); TPersoon = record Naam: String; Geslacht: TGeslacht; end; const Personen: Array[1..3] of TPersoon = ( (Naam: 'Jantje'; Geslacht: gsMan), (Naam: 'Pietje'; Geslacht: gsMan), (Naam: 'Klaartje'; Geslacht: gsVrouw) ); implementation end. [/code:1:e07ada821c] De naam van de variabele moet er dus bij, gescheiden door een ";" (puntkomma). Het is niet verplicht elke variabele te declareren. I.p.v. "const" kan je ook "var" neerzetten, dan kan je de data later nog wijzigen (dus alleen standaardwaarden toekennen).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...