Ga naar inhoud

versie check MSACCESS via register


Aanbevolen berichten

hoe checkt men de versie van MSACCESS(indien aanwezig op een PC) door waar in het register welke waarde precies op te vragen? Bij mij [b:34d778f0c0]LIJKT[/b:34d778f0c0] dat te zijn: HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\CLASSES\\Access.Application\\CurVer maar daar staat als naam "Standaard". Hoe pak ik dit aan als de taal van de "target-PC" onbekend is???
Link naar reactie
Volgens mij moet je dat niet doen door in de Registry te zoeken maar via COM. Gewoon proberen om een Access-applicatie te maken via COM en als dat niet lukt dan is Access niet geinstalleerd. Lukt het wel dan is er vast een functie binnen dat object wat je extra versie-informatie oplevert. Of vergis ik mij?
Link naar reactie
heb dat inderdaad geprobeerd nl. door een Access.Application Object te creëeren en dan versie info op te vragen. Maar dan kon ik alleen de DbEnigine info vragen en die geeft niet "8" voor MSOffice97 maar heeft zijn eigen nummering. Zou misschien expliciet een Access.Application.8 object moeten kiezen..... Heb nu geconcludeerd dat door als Naam/Name van de sleutel "" te kiezen, er altoos de als (standaard) in de NL versie staande gegevens geproduceerd worden...en dus zal dat ook wel bij US/UK machines zo zijn.. Bedankt voor de tip en ga dit wel proberen. Allen weet ik nog niet hoe precies ik de eventuele foutconditie die kan ontstaan moet afhandelen...ben nog maar een C++beginner...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...