Ga naar inhoud

Excel / Range-object


Aanbevolen berichten

L.S. Ik heb aan een variabele van het type Range een aantal cellen (met naam) toegewezen: [code:1:7943cd9811] Set Voertuig = Range("Qlv.dag,Qmv.dag,Qzv.dag, .....") [/code:1:7943cd9811] Dit zijn de enige niet geblokkeerde cellen op een beveiligd werkblad. Nu is het probleem dat ik deze cellen IN DEZE VOLGORDE wil kunnen doorlopen/selecteren; dus van een willekeurige cel in dit bereikobject naar de naastliggende of de voorgaande kunnen gaan. Hoe doe ik dat efficiënt? Met 'Next' en 'Previous' heb ik het geprobeerd, maar daarmee worden de niet geblokkeerde cellen op een vaste - Excel-eigen - manier doorlopen. Ik heb dit momenteel opgelost door het bereikobject te doorzoeken op dezelfde naam als de actieve cel en een teller mee te laten lopen. Vervolgens lees ik het volgende of het vorige bereik uit en selecteer dit. Dit kost echter tijd vooral als het, zoals in dit geval, om veel verschillende cellen gaat. gegroet, mart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...