Ga naar inhoud

Delphi. Applicatie is child van bureaublad?


Aanbevolen berichten

Ik heb een applicatie gemaakt die niet normaal wilt minimaliseren. Als ik op de startbalkicoon klik dan verdwijnt de applicatie in de startbalk maar klik ik gewoon op minimaliseren dan gaat de applicatie klein linksonder op het bureaublad staan alsof het een childapplicatie is? Normaal heb ik dat niet. Wat heb ik nu fout staan (gedaan)?
Link naar reactie
[quote:a6c3fcd788="Niek Breur"]* Als ik op de startbalkicoon klik dan verdwijnt de applicatie in de startbalk * klik ik gewoon op minimaliseren dan gaat de applicatie klein linksonder op het bureaublad staan [/quote:a6c3fcd788] Heb je code onder OnMinimize zitten? Is dit het enige form in je applicatie? Hoe staat de property FormStyle van het Form?
Link naar reactie
In dit geval 2 formulieren. Het eerste komt op als intro, het tweede is het mainform. Form1 is autocreate. Als form1 wordt "weggeklikt" dan wordt visible false en wordt het mainform gecreeerd met " Application.CreateForm(TmainForm, mainForm);" Als form1 aktief is werkt minimize goed, als het mainform aktief is niet. Er is geen onminimize code en beide formulieren zijn FsNormal.
Link naar reactie
[quote:b10d86f8e6="Niek Breur"]In dit geval 2 formulieren. Het eerste komt op als intro, het tweede is het mainform. Form1 is autocreate. Als form1 wordt "weggeklikt" dan wordt visible false en wordt het mainform gecreeerd met " Application.CreateForm(TmainForm, mainForm);" Als form1 aktief is werkt minimize goed, als het mainform aktief is niet. [/quote:b10d86f8e6] nu is dit het geval: Application.MainForm := form1; Idd, waarschijnlijk iets met de toewijzing van de parent van het tweede form. [code:1:b10d86f8e6] 1. Laat Form1 niet automatisch creeren, maar doe dit dynamisch. Verwijder Form1 uit: Project->Forms->Auto create forms Verander de code in de hoofd unit van je project als zodanig... begin Application.Initialize; with form1.Create(Nil) do try form1.ShowModal; finally Free; end; Application.CreateForm(TmainForm, mainForm); Application.Run; end. 2. of roep het volgende stukje code aan, als TMainForm wordt getoond. Application.MainForm := mainForm; [/code:1:b10d86f8e6]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...