Ga naar inhoud

MS Access97 subform totaliseren/weergeven in ander subform


Aanbevolen berichten

Hoi, In Ac97 heb ik een formulier met 2 subformulieren Subformulier1 is gebaseerd op een tabel met de volgende velden: ArtGroepID ArtNr Aantalm1 Aantalm2 Aantalm3 Aantalm4 PrijsInk De tabel ArtGroep bevat 3 velden: - Id - ArtGroep - SortVolgorde In subformulier1 heb ik ook nog: een txtbox (txtStuks) geplaatst met de formule =[AantM1]+[AantM2]+[AantM3]+[AantM4] een txtbox (txtPrijs) geplaatst met de formule =[txtStuks].[Value]*[prijsInk] een ander subformulier (subformulier2) wil ik drie items tonen: -artikelgroep -aantal stuks per artikelgroep -totaal prijs per artikelgroep Dit subformulier wordt als datasheet getoond en heb ik nu gebaseerd op: SELECT DISTINCT tblInkoopRegels.InkoopID, tblInkoopRegels.ArtGroepID, tblArtGroep.SortVolg, [aantm1]+[aantm2]+[aantm3]+[aantm4] AS stuks FROM tblArtGroep INNER JOIN tblInkoopRegels ON tblArtGroep.ID = tblInkoopRegels.ArtGroepID WHERE ((([aantm1]+[aantm2]+[aantm3]+[aantm4])>0)) ORDER BY tblArtGroep.SortVolg; Dit SQL-statement toont in principe de juiste gegevens (artgroep en stuks, prijs moet nog komen), echter als een artikelgroep meerdere malen voorkomt met verschillend aantal stuks, dan komt de artikelgroep meerdere keren voor. Ik wil graag dat een artikelgroep maar 1x voorkomt en het aantal stuks en de prijs voor deze groep totaliseert. Wie kan me op weg helpen? Alvast bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...