Ga naar inhoud

rekenprogamma ??


Aanbevolen berichten

bestaat er een programma, waarin je willekeurig negen getallen in kan voeren en die dan alle mogelijke combinaties van zes van deze negen getallen kan uitrekenen klinkt misschien ingewikkeld, maar dit moet toch kunnen ?? let wel, ik heb persoonlik totaal gèèn verstand van programmeren. alle hulp alvast bij voorbaat dank NICO.. :D
Link naar reactie
ik geef een voorbeeld:" als je negen getallen invoert, bv. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 dan zijn er vele combinaties mogelijk voor zes van deze negen getallen. bv. 1,2,3,4,5,6 of 1,3,4,5,6,8 of 1,2,5,6,8,9 en zo zijn er dus vele mogelijkheden. kan excel dit tonen met gebruik van een formule ?? alvast bedankt. STREEP :-)
Link naar reactie
[quote:a58fbe961b="streep"]hoi..ik wil dit doen met een willekeurig aantal van negen getallen onder de vijftig. het kan dus ook zijn alle combinaties van zes uit bv. 3,7,9,22,34,36,36,42,43 of 10,11,17,24,25,26,27,33,40.enz.[/quote:a58fbe961b] Dit is de [b:a58fbe961b]programmeren[/b:a58fbe961b] rubriek en niet de [b:a58fbe961b]software[/b:a58fbe961b] rubriek! En als je nou zelf ff het voorwerk doet... [code:1:a58fbe961b] Aantal mogelijke combinaties: 9! 9! ------ = --- = 9 * 8 * 7 * 6 * 5 * 4 = 60480 (9-6)! 3![/code:1:a58fbe961b] Volgens mij moet dat net kunnen in Excel.
Link naar reactie
hoi. in ieder geval bedankt voor je tijd en moeite. wat je gemaakt hebt is een heel eind in de richting, alleen zou ik bij de uitslagen willen, dat in de series van zes getallen, niet dezelfde zouden voorkomen.(per serie) ziet er trouwens leuk uit en die vraag, van waar blijft het nou, was dus niet van mij. groetjes.. Nico..
Link naar reactie
[quote:5622c6db5b="Johan Stokking"]Klaar! Succes ermee, en ik hoor wel of het goed is of niet. [/quote:5622c6db5b] In jouw proggie kunnen getallen meer dan één keer gebruikt worden. Ik denk dat hier gebruik gemaakt moet worden van 'permutatie zonder teruglegging'. Wat je zou kunnen doen is een temp-lijstje maken van de getallen en daar telkens random een getal eruit halen. (wel natuurlijk het getal ook uit het lijstje wissen). En dit 6 keer herhalen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...