Ga naar inhoud

Java sdk doet het niet


Aanbevolen berichten

Ik heb java2sdk geinstalleerd en ook de autoexec.bat gewijzigd maar als ik in dos doe: C:\ appletviewer *.class dan staat er dat de opdracht of bestandsnaam fout is, maar ik heb het 3x gechecked en het is wel goed. (ik vul ook een bestandsnaam ja) weten jullie hoe ik het kan oplossen, want ik ben nieuw in programmeren
Link naar reactie
Ik neem aan dat appletviewer een exe is ?????? Hij kan hem namelijk gewoon niet vinden. kijk eens waar appletviewer.exe op je systeem staat en gooi dat eens in je path path = c:\javasdk\waaraplletviewerstaat Heb is gewoon een hele simpele dos melding en om eerlijk te zijn snap ik ook niet wat je dan met een Java Developer Kit doet als je dit niet echt weet. Is niet lullig bedoelt hoor.
Link naar reactie
he zo dom ben ik nou ook weer niet dat ik *.class heb ingevuld, ik zeg alleen * omdat ik meerdere applets heb geprobeerd. ik heb trouwens ook een boek en daarin staat dat je eerst de path van het/de applet moet intypen en dan je daarna appletviewer applet.class moet doen. (C:\Alex\Applets> appletviewer applet.class bijv.) En wat supervisor zei, appletviewer is idd een .exe
Link naar reactie
ik weet éindelijk wat ik fout had gedaan. Toen ik java2sdk installeerde, werd hij onder de directory "java2sdk1.4.0_01" geinstalleerd. Daarna had ik de autoexec.bat aangevuld met "path=C:\java2sdk1.4.0_01\bin". Omdat ik dit later te lang vond om steeds in te vullen in dos, had ik het veranderd naar 'java' maar was ik vergeten de autoexec.bat te wijzigen. DDOOMM :oops:
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...