Ga naar inhoud

waar schrijf je programma's mee?


Aanbevolen berichten

Anders zoek je even naar "beginnen programmeren" oid op dit forum... Er zijn al heel veel soortgelijke posts gedaan en altijd komt weer de "discussie" welke taal en tool de beste is. Het zijn allemaal maar meningen en je moet er zelf achter komen. Zelf programmeer ik in java, niet heel moeilijk, wel mooi. Netjes volgens OO model en elegant. Het is een goed opstap naar talen als C++ En als tools: -ultraedit -de sun java compiler -internet explorer Dat is alles, allemaal gratis. Groeten, Haike
Link naar reactie
Mensen, hij is een newbie (en te zien aan zijn icoon is hij nog jong ook). Straks denkt hij nog dat UltraEdit een volledige IDE is! ;) UltraEdit is maar een teksteditor. Dit is mijn advies: [b:8199cd9641]Ga naar de bibliotheek en leen een boek![/b:8199cd9641] Jawel, van die enge papieren bundels ("lezen, gatver!!!"). Ik heb genoeg tutorials op het Internet gezien met wat code en wat uitleg maar ik vind ze maar belachelijk slecht. De meeste "ik-heb-tutorials-over-vb-gelezen"-programmeurs die ik ken kunnen en kennen niet veel. Ik raad aan: download Delphi Personal Edition van www.borland.com. PE is een gratis versie van Delphi; niet zo geavanceerd als de betaalde versie, maar goed genoeg voor beginners. Leen of koop dan een boek over Delphi.
Link naar reactie
[quote:a0f880b705="RobertV"]Mensen, hij is een newbie (en te zien aan zijn icoon is hij nog jong ook). Straks denkt hij nog dat UltraEdit een volledige IDE is! ;) UltraEdit is maar een teksteditor.[/quote:a0f880b705]Wat is je punt? Als je met programmeren wilt beginnen, kun je veel beter met de basis dingetjes beginnen en zeker niet meteen grafische troep maken, daar leer je veel te weinig van (vooral omdat die IDE's alles voorkauwen en overweldigend overkomen).
Link naar reactie
[quote:daf99bdb14] Ik raad aan: download Delphi Personal Edition van www.borland.com. PE is een gratis versie van Delphi; niet zo geavanceerd als de betaalde versie, maar goed genoeg voor beginners. Leen of koop dan een boek over Delphi.[/quote:daf99bdb14] Mee eens. Delphi / Pascal is vrij makkelijk voor beginners, en niet zo ongestructureerd als Basic en niet zo abstract als C e.d. Het is wat mij betreft de ideale taal om in te leren programeren omdat het voor veel programeerbasisdingen (lussen, oop, e.d.) erg simpel is en op die manier een ideale opstap is voor 'hogere' talen. Als je een echte bikkel bent download je natuurlijk Turbo Pascal 6 voor DOS ;)
Link naar reactie
[quote:4e82890c26="Bill Gates"]Wat is je punt? Als je met programmeren wilt beginnen, kun je veel beter met de basis dingetjes beginnen en zeker niet meteen grafische troep maken, daar leer je veel te weinig van (vooral omdat die IDE's alles voorkauwen en overweldigend overkomen).[/quote:4e82890c26] Als je te moeilijk begint bak je er ook niks van. We leven niet meer in de jaren 80. Iedereen is die grafische troep van Windows gewend en alle CLI's worden naar de grond gestampt met de stempel "primitief" of "verouderd". Beginnende programmeurs schrikken al als ze erachter komen dat ze dingen moet [b:4e82890c26]intypen[/b:4e82890c26]! (oh wat eng!)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...