Ga naar inhoud

DBase (ACT!) versus Access


Aanbevolen berichten

Ik heb een klantenbestand in ACT!. Dit bestand is een Dbase-database. Ik heb een tweede klantenbestand , opgebouwd in Access, met aanvullende gegevens. Ik wil vanuit ACT!, vanaf een op een dat moment geselecteerde klant, automatisch springen (mbv een functietoets bijv.) naar diezelfde klantgegevens in mijn Access-bestand. Dus vanuit het ene scherm , met de klantidentificerende gegevens als parameter, naar het ander scherm. Weet iemand hoe dat moet? Specifiek vanuit ACT! naar Access of meer algemeen van Dbase naar Access? :o
Link naar reactie
[quote:b6116a1d80="r.vandewiel"]Ik heb een klantenbestand in ACT!. Dit bestand is een Dbase-database. Ik heb een tweede klantenbestand , opgebouwd in Access, met aanvullende gegevens.[/quote:b6116a1d80] Volgens mij is ACT! heel flexibel en kun je voor zover ik weet hier ook extra velden in aanmaken. [quote:b6116a1d80="r.vandewiel"] Ik wil vanuit ACT!, vanaf een op een dat moment geselecteerde klant, automatisch springen (mbv een functietoets bijv.) naar diezelfde klantgegevens in mijn Access-bestand. Dus vanuit het ene scherm , met de klantidentificerende gegevens als parameter, naar het ander scherm. Weet iemand hoe dat moet? Specifiek vanuit ACT! naar Access of meer algemeen van Dbase naar Access? :o[/quote:b6116a1d80] Als dit niet in ACT! zit ingebouwd wordt dit heel moeilijk. En moet je daar zelf iets voor maken wat op de achtergrond draait ofzo. Zoiets als een trainer, wat dan de klantidentificerende gegevens doorsluist.
Link naar reactie
Ik weet dat je makkelijk nieuwe velden in ACT aan maakt. Dit was echter een zeer grote . reeds bestaande Access-database. Dat ik zelf iets moet bouwen om tussen de 2 bestanden gegevens uit te wisselen vermoedde ik al maar hoe doe ik dat? Is er ergens een workshop/tutorial/manual te vinden?[/quote]
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...