Ga naar inhoud

Excel / VBA / Forms


Aanbevolen berichten

L.S. Heeft iemand een idee hoe ik een hele reeks textboxen op een formulier met een For-Next-lus kan evalueren door ze bijvoorbeeld in een array te plaatsen en of namen van textboxen aan een variabele door te geven en zo te evalueren? Technieken die met cellen van een werkmap heel eenvoudig en doeltreffend zijn maar in formulieren? Concreet: het volgende moet slimmer kunnen, waarbij 'txt-met getal' een textbox is: [code:1:bd4c6ec3d2] If txt4.Value = "" And getal <> 4 Then txt4.Value = 0 If txt5.Value = "" And getal <> 5 Then txt5.Value = 0 . . . If txt19.Value = "" And getal <> 19 Then txt19.Value = 0 [/code:1:bd4c6ec3d2] en ook: [code:1:bd4c6ec3d2] txt4.Value = Int_Ophalen("Wegdek", 8, 44) txt5.Value = Int_Ophalen("Wegdek", 8, 45) . . . txt19.Value = Int_Ophalen("Wegdek", 8, 59) [/code:1:bd4c6ec3d2] Wie mij hiermee kan helpen helpt de omvang van mijn programmeercode aanzienlijk te reduceren... gegroet, mart
Link naar reactie
[code:1:0b9f9fe5d0]Option Explicit Private Sub CommandButton1_Click() Dim i As Integer Dim te_valideren_tekst As Boolean For i = 0 To Controls.Count - 1 If Left(Controls(i).Name, 7) = "TextBox" Then te_valideren_tekst = correcte_tekst(Controls(i).Text) If te_valideren_tekst = False Then Controls(i).SetFocus MsgBox "fout in " & Controls(i).Name Exit Sub End If End If Next i End Sub Public Function correcte_tekst(te_valideren_tekst As String) As Boolean If te_valideren_tekst <> "" Then correcte_tekst = True End Function[/code:1:0b9f9fe5d0]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...