Ga naar inhoud

Excel / VBA


Aanbevolen berichten

L.S. Weet iemand een manier om bij het opstarten van mijn applicatie in Excel opnieuw Excel op te starten? Voor de veiligheid heb ik mijn Excel-Applicatie zo gemaakt (eigen menubalken/sneltoetsen, etc.) dat eventuele andere openstaande werkmappen niet meer benaderbaar zijn. Dit wordt echter inmiddels toch als een nadeel ervaren. Handmatig is Excel gewoon nogmaals (meerdere keren) op te starten, zodat switchen tussen mijn applicatie en andere opstaande Excel-mappen weer mogelijk is. Maar leuker is het natuurlijk als mijn applicatie dit automatisch doet. Ik heb gehoord dat zoiets via het 'API' geregeld moet/kan worden, maar hoe? gegroet, mart
Link naar reactie
In VBA kun je volgens mij niet met API's werken... Maar gelukkig zijn er andere manieren :) Je kunt het gewoon als object openen. Ik heb [url=http://www.cadalyst.com/solutions/lip/799lip/799lip.htm]hier[/url] wat voor je gevonden: [code:1:463ee3eee8]Set Excel = CreateObject("Excel.Application")[/code:1:463ee3eee8] Evt moet je zelf nog werkbladen enzo toevoegen, maar dat hangt van je programma af...
Link naar reactie
Ik kreeg deze PM van Mart: [quote:f9726d0d4f]Sympathiek dat je zo snel reageert, maar je antwoord lijkt niet helemaal juist. Ik krijg nl. de foutmelding: Compileerfout: Er wordt een variable of procedure verwacht, geen project. Het maakt daarbij niet uit of ik de code in 'Private Sub Workbook_Open' plaats of elders in een module. Weet je een oplossing? [/quote:f9726d0d4f] [i:f9726d0d4f]Mart, ik denk dat je beter gewoon hier kunt reageren, want dan kunnen anderen ook helpen (ik weet namelijk ook niet alles :roll: )[/i:f9726d0d4f] Kom je er via die link die ik gepost heb niet uit? Misschien komt dat omdat je het volgende regeltje er niet bij hebt: [code:1:f9726d0d4f]Dim Excel As Object[/code:1:f9726d0d4f]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...