Ga naar inhoud

Excel / VBA


Aanbevolen berichten

L.S. Ik heb een applicatie gebouwd in Excel waarbij ik o.a. een uitgebreid formulier met een ComboBox (CB; keuzelijst) gebruik. Nu doet zich het probleempje voor dat als ik de selectie in de CB maak en vervolgens zonder de CB te verlaten (CB blijft blauw/geselecteerd) het formulier verlaat (Ok), de verwerking in mijn spreadsheet niet correct is (te ingewikkeld om uit te leggen, maar de fout is reproduceerbaar). Nu heb ik ontdekt dat door eerst de CB te verlaten (b.v. 'Tab' in te toetsen), de verwerking wel altijd goed gebeurt. Weet nu iemand een oplossing voor dit probleem, of een manier om die verplaatsing op het formulier automatisch te laten gebeuren? Enkel de focus verplaatsen werkt in ieder geval - helaas - niet. Weet iemand trouwens ook een - eenvoudige - manier om te voorkomen dat er, in plaats van iets te selecteren, tekst in CB wordt ingetypt? gegroet, mart
Link naar reactie
Voor de geinteresseerde: [quote:8bda575c00]Dymic, Bedankt voor je hints. En ja, ik gebruik inderdaad frames. De eerste hint (verplaatsen focus) werkte echter niet, zoals ik had ervaren. Maar na veel uitproberen heb ik 'de oplossing' toch gevonden: [code:1:8bda575c00]ComboBox.Enables=False ComboBox.Enables=True [/code:1:8bda575c00] Het blijft natuurlijk vreemd, maar zoals gezegd het werkt wel. Met je tweede oplossing doe ik inmiddels met succes mijn voordeel; nogmaals bedankt. gegroet, mart [/quote:8bda575c00] Mart, fijn dat je nog even een reactie geeft en van mij mag dat gerust via een privé bericht, maar op deze manier hebben anderen er misschien ook nog iets aan... Trouwens, met die frames, ik weet ook niet hoe het komt (misschien een bug?) bij mij was het een textbox in een frame die niet naar behoren werkte, maar met een beetje fantasie is er zoals je ziet wel een weg om die bug (?) heen te bouwen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...