Ga naar inhoud

CTRL-ALT-DEL uitzetten in Windows 2000 dus niet in 98


Aanbevolen berichten

Ik weet dat er al vele vragen zijn geweest om CTRL-ALT-DEL uit te zetten maar die werken alleen in Windows 98 Ik wil CTRL-ALT-DEL uitzetten in Windows 2000. Ik heb een programma draaien waar leerlingen op school hun Leerlingnr en password intypen en zo registreren of ze aanwezig zijn. Het is niet de bedoeling dat dit afgelosten kan worden. ALT-TAB heb ik liever dus ook geblocked. Dit programma is geschreven in VB6. Is er een manier om CTRL-ALT-DEL uit te zetten ? 1 Het mag met een instelling in Windows... Hoeft niet perse met VB 2 CTRL-ALT-DEL doer toetsenbord instellingen te wijzigen, mag ook 3 Het kan een Extern programma zijn die CTRL-ALT-DEL uitzet Weet iemand iets van de bovenstaande punten ?
Link naar reactie
Volgens mij kan dat niet onder windows nt/2k Dit heeft te maken met de beveiliging van deze OS'en. Zonder CTRL-ALT-DEL kan je namelijk niet inloggen.... (Dus leuk voor virussen enzo... een paar bytes aan code en je legt het systeem plat) Ik heb ooit ergens gelezen dat het mogelijk is om Keyboard Hooks te zetten, maar dan werkte het nog steeds niet..... Dus zover ik weet kan je dat wel vergeten.... Maar mocht iemand het toch lukken hoor ik het ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel graag...
Link naar reactie
[quote:2f0d2ecc57="G_ij_s"]Ik wil CTRL-ALT-DEL uitzetten in Windows 2000. Ik heb een programma draaien waar leerlingen op school hun Leerlingnr en password intypen en zo registreren of ze aanwezig zijn. Het is niet de bedoeling dat dit afgelosten kan worden. ALT-TAB heb ik liever dus ook geblocked.[/quote:2f0d2ecc57] Je kan de rechten en dus mogelijkheden van de ingelogde gebruiker zodanig beperken dat ze niet meer bij de taskmanager kunnen. [quote:2f0d2ecc57="G_ij_s"]Dit programma is geschreven in VB6.[/quote:2f0d2ecc57]Lol.[quote:2f0d2ecc57="G_ij_s"]Is er een manier om CTRL-ALT-DEL uit te zetten ? [/quote:2f0d2ecc57]Zie hierboven. Of je moet het hardhandig aanpakken door een aangepaste versie van msgina.dll te schrijven. [url=http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/administration/security/msgina.asp]http://www.microsoft.com...[/url] [quote:2f0d2ecc57="G_ij_s"] 1 Het mag met een instelling in Windows... Hoeft niet perse met VB 2 CTRL-ALT-DEL doer toetsenbord instellingen te wijzigen, mag ook 3 Het kan een Extern programma zijn die CTRL-ALT-DEL uitzet Weet iemand iets van de bovenstaande punten ?[/quote:2f0d2ecc57] Nee
Link naar reactie
Okay... Op mijn werk hebben we ook een PC waar klanten gebruik van kunnen maken. Deze werkt heel simpel, met een touch-screen! Het toetsenbord en de muis zijn opgesloten in een kast onder de monitor. Zodoende kan de klant alleen gebruiken wat op het scherm zichtbaar is. En indien nodig kan een bepaalde knop op de forms die zichtbaar zijn een toetsenbord oproepen zodat de gebruiker ook een beetje kan typen. Werkt best aardig... Is er een ander alternatief? Windows staat niet toe dat een programma nooit afgesloten kan worden. Echter, door middel van de instellingen van de rechten kan wel bepaald worden dat doorsnee gebruikers een programma niet kunnen sluiten maar de administrator dus wel. Dit is een lastige rechtenkwestie en een behoorlijk pittig probleem om op te lossen. Dit lukt gewoon niet in een paar regels code... Bedenk verder ook dat de gemiddelde leerling snel leert hoe ze het systeem kunnen kraken. Immers, ze gaan gewoon zoeken en vragen eventueel hulp in van anderen om hun zin te krijgen. Maar het moet wel kunnen maar je zult het op een andere manier moeten regelen. Normaal gesproken zou de applicatie opgestart worden door de gebruiker zelf. Je zult echter moeten zorgen dat de applicatie wordt gestart door een speciale administrator account. Een account met meer rechten dan de gebruiker zelf dus. Je komt dan al snel terecht bij het maken van een system service. En zoiets is erg pittig, zelfs voor ervaren programmeurs. Maar wel een stuk lastiger om uit te schakelen, vooral als je niet de juiste rechten hebt.
Link naar reactie
Ok het heeft me heel wat zoek werk gekost maar dit zou moeten werken. Je moet het 1 en ander in het register aanpassen. Zet: [b:4a13f4baed]HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon : AutoAdminLogon[/b:4a13f4baed] op [i:4a13f4baed]2[/i:4a13f4baed] En voeg de volgende 2 string waardes toe: [b:4a13f4baed]HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon : DefaultUserName[/b:4a13f4baed] waarde [i:4a13f4baed]Gebruikersnaam[/i:4a13f4baed] [b:4a13f4baed]HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon : DefaultPassword[/b:4a13f4baed] waarde [i:4a13f4baed]Wachtwoord[/i:4a13f4baed] Volgens Microsoft zijn er maar 2 geldige waarden voor AutoAdminLogon namelijk 0 of 1 (Uit of Aan). Maar als je de waarde 2 invult zou Windows (NT/2K/XP) automatische moeten inloggen en CTRL-ALT-DEL zou moeten zijn uitgeschakeld...... Succes Utt is dit allemaal op eigen risico......
Link naar reactie
[quote:ca5563eaa8="one_234"]Ok het heeft me heel wat zoek werk gekost maar dit zou moeten werken. ... Volgens Microsoft zijn er maar 2 geldige waarden voor AutoAdminLogon namelijk 0 of 1 (Uit of Aan). Maar als je de waarde 2 invult zou Windows (NT/2K/XP) automatische moeten inloggen en CTRL-ALT-DEL zou moeten zijn uitgeschakeld......[/quote:ca5563eaa8] lezen is ook een kunst
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...