Ga naar inhoud

Het is moeilijk maar het moet mogelijk zijn


Aanbevolen berichten

Hallo. Ik zou twee cellen willen relateren aan elkaar. Ik heb in mijn werkblad in excel twee kolommen staan. De een in Belgische frank en de ander in Euro. Als ik de ene cel in de linker kolom aanpas moet die ernaast ook aangepast worden EN OMGEKEERD! met gewone formules geeft dit een kringverwijzing dus er moet een andere mogelijkheid zijn. HELP!!! Badankt op voorhand. Koen
Link naar reactie
Wel, als je in de ene een waarde invult dan wordt de formule erin dus overschreven door een waarse. Daarna is er dus geen circulair reference. Maar tot dat moment heb je dus twee formules die naar elkaar blijven kijken en dat werkt dus niet. Een andere methode is om twee kolommen toe te voegen waar je dus de waardes in invult. De ene voor EUR, de ander voor BEF. Deze kolommen hou je vervolgens verborgen. In de oorspronkelijke cellen plaats je dus een formule die naar deze twee kolommen kijken en hieruit of de waarde kopieren of omrekenen, afhankelijk van welke kolom je hebt ingevuld. Gebruik daarbij een simpel invoer-formpje en je hoeft deze twee nieuwe kolommen niet eens zichtbaar te maken.
Link naar reactie
[quote:e6f522c95f="Koenius"]Hallo. Ik zou twee cellen willen relateren aan elkaar. Ik heb in mijn werkblad in excel twee kolommen staan. De een in Belgische frank en de ander in Euro. Als ik de ene cel in de linker kolom aanpas moet die ernaast ook aangepast worden EN OMGEKEERD! met gewone formules geeft dit een kringverwijzing dus er moet een andere mogelijkheid zijn. [/quote:e6f522c95f] Dit kan met VBA. [code:1:e6f522c95f] Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range) Const FactorEuro = 10 Const FactorBE = 5 Dim Cel As Range On Error GoTo ErrHandler Application.EnableEvents = False For Each Cel In Target If (Cel.Column = 5) And (Cel.Row > 2) Then Target(1, 2).Value = Cel.Value * FactorEuro End If If (Cel.Column = 6) And (Cel.Row > 2) Then Target(1, 0).Value = Cel.Value * FactorBE End If Next Cel ErrHandler: Application.EnableEvents = True End Sub [/code:1:e6f522c95f] Zelf even aanpassen... Kolom 5 = Kolom E = BFR kolom Kolom 6 = Kolom F = Euro kolom
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...