Ga naar inhoud

een tekstfile writen in C++


Aanbevolen berichten

Er ligt een boek op mijn bureau en dat heet "De programmeertaal C++" door Bjarne Stroustrup, uitgeverij Addison Wesley, ISBN 90-430-0231-3 en dit boek heeft een aardig prijskaartje. Echter, het bevat alles wat je als beginner wilt weten en vermeldt alles ook netjes in de Nederlandse taal. Het is duidelijk opgezet en ondanks de 1044 pagina's die het boek dik is, is het toch duidelijk te lezen. Niet alleen op het gebied van de taal zelf maar ook over programmeren in het algemeen. Natuurlijk is het veel goedkoper om hier in dit forum beginnersvragen te stellen maar dan zul je soms lang op het juiste antwoord wachten.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
[quote:028c83f997="Johan Stokking"]CR? LF? Waar is #10 voor?[/quote:028c83f997] CR = Carriage Return LF = Line Feed. Ken je die antieke mechanische typemachines nog ? :lol: - CR = Eerst terug naar het begin van de regel - LF = En dan een regel naar beneden. In C(++) wordt aan de hand van het OS bepaald of \n wordt omgezet in karakter 13/10 In Delphi 6 kun je dit ook ergens aan de hand van een globale variabele ingeven.
Link naar reactie
[quote:4930d900fe="phaas"]fprintf() etc gebruiken (dus stdio.h) mag dat eigenlijk wel van de ANSI c++ standaard? (niet dat ik een andere methode weet) want stdio.h is volgens mij toch strict C en niet C++ Barry[/quote:4930d900fe] Ansi C++ mag je niet zeggen dat je geen C mag, weet wel dat C++ een uitbreiding is op C en daarom elk geldig C programma (op zich) een geldig C++ programma is. Voor de vraagsteller, onder unix: for i in fread fwrite fputc fgetc fopen fclose; do man $i; done en onder windows heb je msdn toch? :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...