Ga naar inhoud

win Login Naam herkennen (VB)


Aanbevolen berichten

Ik heb in een database staan bv. ------------------------------------------------ login voornaam achternaam ------------------------------------------------ janp Jan Pietersen ---------------------------------------------------------------------- Nu wil ik in een vb programma neer gaan zetten in een pop up 'Hallo Jan Pietersen!!' Dit moet dus uit de database gehaald worden het script moet kijken naar de database kijken naar de inlog naam (win 98) en dat vergelijken aan janp wat in de database staat. (de gegevens zet ik in een SQL database) Ik heb geen begin script, omdat ik absoluut niet weet hoe en of wat ik neer moet zetten! Heeft iemand voor dit probleempje een oplossing of een voorbeeld hoe het ongeveer werkt? Hier voor alvast bedankt! Ik hoop dat ik een beetje duidelijk genoeg ben geweest met de uitleg, anders dan hoor ik het wel!... hoop ik! Mark
Link naar reactie
[code:1:407e85a2b2]' Access the GetUserNameA function in advapi32.dll and ' call the function GetUserName. Declare Function GetUserName Lib "advapi32.dll" Alias "GetUserNameA" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long ' Main routine to Dimension variables, retrieve user name ' and display answer. Sub Get_User_Name() ' Dimension variables Dim lpBuff As String * 25 Dim ret As Long, UserName As String ' Get the user name minus any trailing spaces found in the name. ret = GetUserName(lpBuff, 25) UserName = Left(lpBuff, InStr(lpBuff, Chr(0)) - 1) ' Display the User Name MsgBox UserName End Sub[/code:1:407e85a2b2] kijk voor meer voorbeelden op www.vbcode.com
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...