Ga naar inhoud

Beginnen met programmeren


Aanbevolen berichten

Ik had even een vraagje, wat is de beste manier om te beginnen met programmeren, ik wil het al een tijdje doen, maar ik kan er nooit aan beginnen. Ik heb basis HTML ervaring waar je denk ik niet veel aan hebt, maar toch :) Is er een taal die goed is om mee te beginnen en een cursus achtig iets waarmee je het kan leren? -Herc
Link naar reactie
Ik denk dat het moeilijk is een objectief antwoord te geven op de vraag met welke programmeertaal je best kan starten. Het beste lijkt mij te kiezen voor een object-georiënteerde programmeertaal, bijvoorbeeld visual basic ( www.freevbcode.com ) Wat voor een applicatie wil je eigenlijk programmeren
Link naar reactie
VB is toch niet echt OOP, of wel ? // Hercul3s Er zijn zoveel talen dat het echt onmogelijk een 'goede' beginnerstaal aan te wijzen. In het algemeen is het voor een beginner het beste te kiezen tussen Delphi & Visual Basic (als je voor een Windows-OS programma's wilt schrijven). Van Delphi is een gratis versie ('personal edition') te downloaden ( http://www.borland.com/Delphi ). VB is voor zover ik weet niet (legaal) gratis te krijgen. Andere talen zoals Java & C++ zijn weliswaar erg complex, maar die talen zouden misschien wel net datgene kunnen wat jij wilt ...
Link naar reactie
[quote:03d1f9c685="bosjvd"]Visual basic is inderdaad simpel te leren. Vooral omdat het niet te kieskeurig is. Nadeel hiervan is wel weer dat je slordig kan (en zal) programmeren.[/quote:03d1f9c685] je kunt in iedere taal slordig leren programmeren ... 't is vooral een kwestie van je zelf de 'goede' manieren aanleren en proberen te begrijpen waarom je bepaalde dingen doet.
Link naar reactie
Euhm, misschien een domme vraag, maaruh, ik zit nu de tutorial te doen, de 1e, en dan zegt ie : [quote:37f9f5ebd6]"To centralize both the code and images in an action manager, you need to add the Action Manager editor to your project: 1. On the Additional page of the Component palette, double-click the ActionManager component to drop it onto the form. Because it is nonvisual, you can place it anywhere on the form."[/quote:37f9f5ebd6] Maar, die action manager staat nergens :( de lijst houd bij mij op bij "ColorBox" Komt dit door de versie of?? [/quote]
Link naar reactie
Kennis met HTML? Probeer dan eens ASP, PHP, Perl of een andere script-taal om mee te experimenteren. Gebruik b.v. de Windows Scripting host om JavaScript/VBScript applicaties mee te schrijven. Word eerst hiermee een beetje bekend en denk na over wat voor soort applicaties je wilt schrijven. Er is zo veel keuze in programmeertalen dat het moeilijk is om een juiste keuze te maken. Dus bepaal eerst je interesses en ga dan eens zoeken naar een taal die je goed ligt. Waarschijnlijk zal je eerste keuze dan of Delphi of VB worden. Maar misschien is C# ook een aardige keuze.
Link naar reactie
[quote:9815c8a590="Hercul3s"]De tutorial zit bij deze versie dus ik nam aan van wel.... Hij stond gewoon bij de help[/quote:9815c8a590] Je hebt op alle tabbladen van het palet gekeken ? Misschien staat ie gewoon op een ander tabblad. Maar aan de andere kant zou het kunnen dat de help-file geen rekening houd met de diverse versies (of in ieder geval niet met de PE versie)
Link naar reactie
Okay... Probeer dit eens... Klik met de rechtermuis op het component palet en selecteer de optie 'Properties'. Ga omlaag in de Pages naar page [All] en selecteer deze. Kijk vervolgens onder Components of je de TActionManager kunt vinden. Zo ja, dan staat deze op de pagina die je ernaast kunt lezen. (Additional bij mij.) Zo niet, moet je eens gaan zoeken of je de package 'dclact60' op je systeem hebt staan. Dit is zowel een dclact60.DCP als een dclact60.BPL bestand. Als je deze bestanden niet hebt, hen je dus ook geen ActionManager. Heb je ze wel, installeer deze package dan effe en dan kun je verder. (Components/Install packages -> Add -> Select file and press Open.)
Link naar reactie
Je kunt ze best ergens downloaden, denk ik. Maar aangezien dit waarschijnlijk illegaal is, is dit dus iets waar ikzelf aan kan meewerken. Dit is gewoon een der nadelen van deze personal editions van commerciele ontwikkel-software. Ze zijn dan wel gratis maar verder erg beperkt. In principe zijn ze alleen bedoeld om je te helpen te beslissen of je de software wel of niet wilt aanschaffen. Eventueel kun je op [url]http://www.idiom.com/free-compilers/[/url] naar andere -gratis- compilers zoeken. Echter, Delphi is een vrij eenvoudige tool en zonder deze Action Manager kun je toch nog behoorlijk wat programma's schrijven en zo leren te programmeren.
Link naar reactie
Van Visual Basic is er ook een gratis versie te downloaden maar wel de CCE (Control Creation Edition) versie. Hier kan je hem vinden: [url]http://msdn.microsoft.com/vbasic/downloads/tools/cce[/url] Nadeel is wel dat het versie 5 is van VB en dat je geen EXE files kan maken, je kan dus alleen je programma draaien in de ontwerp omgeving.... Maar ook leuk om mee te beginnen (Zo ben ik ook begonnen met VB onder Windows).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...