Ga naar inhoud

[Access] (is dit echt een programmeer probleem??)


Aanbevolen berichten

[quote:8a154a3087="Mvlstar"]Ik heb meer een vraag dan een probleem:[/quote:8a154a3087] OK [quote:8a154a3087="Mvlstar"]Is het mogelijk om met meerder users tegelijk aan dezelfde access database te werken.[/quote:8a154a3087] Ja, dat is mogelijk. Maar wel tot op zekere hoogte. [url=http://www.webwereld.nl/forum/frames.phtml?forumid=7&berichtid=5212&keyword=&threads_begin=0]www.webwereld.nl...[/url] [quote:8a154a3087="Mvlstar"]Andere systemen zijn geen optie.[/quote:8a154a3087] Waarom niet?
Link naar reactie
[quote:339427fa9c="Mvlstar"]Mijn buurman vroeg aan mij of ik zoiets eventueel kon maken, dan moest hij en een collega er samen op kunnen werken. En ze wilden alleen maar met office omdat ze daar alle licensies voor hadden.[/quote:339427fa9c] Dus je gaat dan gebruikmaken van[list:339427fa9c]a. de forms, rapporten, etc van Access [/list:u:339427fa9c][list:339427fa9c]b. of alleen van het database gedeelte als backend[/list:u:339427fa9c] In het tweede geval zijn er genoeg gratis alternatieven. In het eerste geval hoeft dit geen probleem op te leveren, mits je de beperkingen in het achterhoofd houdt. En over het algemeen is Access wel goed bekend bij velen, dus eventueel toekomstig onderhoud zou ook door anderen kunnen gebeuren.
Link naar reactie
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Heb geprobeerd om met meerder users met dezelfde access-database te werken, en dit zonder resultaat. Een kennis bij microsoft bevestigde dat dit inderdaad niet mogelijk is met Access. Je kan wel een access-project maken en dit importeren in ofwel MSDE of SQL-server
Link naar reactie
Zo heb ik het ook gedaan. De database op een server, en alle clients kunnen eraan (werken met ActiveX-document). Er wordt een recordset van de tabel gemaakt (op de clients), die kunnen bv wijzigen en dan terug wegschrijven naar de tabel (op server), allemaal geen probleem. Maar als nu 1 clients de connectie naar de recordset/tabel sluit, krijgen alle andere clients een foutmelding en hangt de applicatie. Microsoft beweert dat dit normaal is aangezien access niet goed met meerdere gebruikers omkan. Als het hier iemand voor elkaar krijgt, mag je het altijd laten weten, maar volgens mij gaat het gewoon niet.
Link naar reactie
[quote:d31576499b="Mvlstar"]Dit is wat ik bedacht heb: De database wilden we ergens centraal op een server zetten. Dan op de desktop PC's de formulieren, rapporten e.d. Dan met een ODBC een link leggen. Zoiets bedoeld ..XOr toch??[/quote:d31576499b] Ja, dan kan je tot max. 255 gebruikers tegelijkertijd de database benaderen. [url=http://www.wotsit.org/download.asp?f=jetlock]Hier heb je technische informatie over hoe Microsoft dat klaarspeelt.[/url]
Link naar reactie
[quote:c255a2177c="dennis_tielen"]Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Heb geprobeerd om met meerder users met dezelfde access-database te werken, en dit zonder resultaat. Een kennis bij microsoft bevestigde dat dit inderdaad niet mogelijk is met Access. Je kan wel een access-project maken en dit importeren in ofwel MSDE of SQL-server[/quote:c255a2177c] Dan moet die kennis maar snel op zoek naar wat informatie binnen zijn bedrijf. Uiteraard kan dit wel. Wel eens van ASP gehoord? ASP maakt vaak gebruik van Access databases, en dat op Internet. Zou een mooie bedoeling zijn als er maar één gebruiker per keer een Access-database zou kunnen gebruiken.
Link naar reactie
wij - bij de grootste toetjesmakers van nederland - werken met o.a. een database die tegelijkertijd bekeken, ingevuld enz. kan worden. dus geen enkel probleem. wat moet je er anders mee??? daar is het voor gemaakt,toch? onderhoud van de database kan echter alleen als er niet ingelogd is door users. al zal daar ook wel een oplossing voor zijn?
Link naar reactie
Het makkelijkst/snelst te realiseren is gewoon 1 enkele database op het netwerk en iedereen die er gebruik van wil maken een shortcut naar de file geven. Als het wat gebruiksvriendelijker moet worden dan kan je de database opleuken met allerlei queries, formulieren, rapporten en andere ongein. Kijk de voorbeeld database Northwind maar eens door. Evt. kan je ook nog met een centrale database op het netwerk werken en met een (access/asp/vb/delphi/whatever) frontend daar "tegenaan praten". Oh ja, kortom: het kan dus zeker wel (zoals hierboven al meerdere keren aangegeven) ;) Kijk alleen wel even of de limieten/tekortkomingen van zo'n systeem aanvaardbaar zijn in jouw situatie (lijkt me wel als ik zie dat het om 2 personen gaat). Bovendien kan je later altijd nog upscalen als het nodig blijkt te zijn. /edit: Hmm, beetje late reactie zie ik. Nou ja, for future reference dan maar als Marcel er niets meer aan heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...