Ga naar inhoud

[DELPHI] SaveToFile


Aanbevolen berichten

Hey, Ik ben pas begonnen met Delphi en ik heb 2 vraagjes. Ik heb nog geen boek over Delphi, maar ik zou toch al graag een wat proberen. 1) Ik zou graag hebben dat ik de tekst die op dit moment in TekstVak (= een memo) heb staan Kan TOEVOEGEN aan een bestand, dus niet een nieuw bestand, maar in een bestand waar al wat staat. Hieronder heb ik wat code, maar ik krijg de inhoud van TekstVak niet in een file. De fout zit ergens in Writeln, maar met SaveToFile kan ik alleen nieuwe bestanden maken... weet iemand hoe ik dit moet doen? [code:1:bcd02bf71c]---------------- procedure TForm1.ToevoegenClick(Sender: TObject); var F: TextFile; FileName: string; begin FileName := 'test.txt'; AssignFile(F, FileName); Append(F); Writeln(F, TekstVak.Lines); CloseFile(F); end; -----------------[/code:1:bcd02bf71c] 2) Is er een manier om de tekst niet onderaan een bestand (bij EOF), maar bovenin een bestand toe te voegen, ik probeer namelijk een programma te maken waarmee ik nieuws aan een webpagina kan toevoegen. B.V.D.
Link naar reactie
[code:1:e3b3dd8f84] procedure TForm1.ToevoegenClick(Sender: TObject); var F: TextFile; FileName: string; begin FileName := 'test.txt'; AssignFile(F, FileName); Append(F); Writeln(F, TekstVak.Text); CloseFile(F); end; [/code:1:e3b3dd8f84] [quote:e3b3dd8f84="raptor86"] 2) Is er een manier om de tekst niet onderaan een bestand (bij EOF), maar bovenin een bestand toe te voegen[/quote:e3b3dd8f84] Standaard kan dit niet. Is dit geen oplossing...? [code:1:e3b3dd8f84] procedure TForm1.ToevoegenClick(Sender: TObject); var FileName: string; begin FileName := 'test.txt'; TekstVak.Lines.LoadFromFile(FileName); // toevoegen nieuws items TekstVak.Lines.SaveToFile(FileName); end; [/code:1:e3b3dd8f84] Desnoods de twee acties opsplitsen. Let wel op dat een TMemo een maximum capaciteit heeft. Een TRichEdit heeft hier minder snel last van.
Link naar reactie
In de helpfile (van Delphi 5) voor de RichEdit-control staat dit : [quote:3d5ef4c3cb] type TConversionClass = class of TConversion; class procedure RegisterConversionFormat(const AExtension: string; AConversionClass: TConversionClass); ... [/quote:3d5ef4c3cb] Als je zo'n TConversion-class maakt die alle rtf-codes eruit haalt moet het toch kunnen ... // -- toevoegen : Wat dacht je van dit : [code:1:3d5ef4c3cb] procedure VoegTekstToe(aTekst : TStringlist; aBestand : string); var orgBestand : TStringlist; begin orgBestand := TStringlist.Create; Try orgBestand.LoadFromFile(aBestand); orgBestand.AddStrings(aTekst) orgBestand.SaveToFile(aBestand) Finally orgBestand.Free; // Do'h! End; end; [/code:1:3d5ef4c3cb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...