Ga naar inhoud

[vC++]Statusbar tekst+string


Aanbevolen berichten

Ik wil in een part van de status bar een string en gelijk daarachter een tekst weergeven. Ik doe nu dit: [code:1:c3f47f53db] SendMessage(GetDlgItem(hWnd,100), SB_SETTEXT, 0, (LPARAM)(LPSTR)"Tekst"); [/code:1:c3f47f53db] Als resulteet geeft dit in part 1 van de statusbar het volgende resultaat: Tekst Ik wil dus eingelijk hebben: Tekst 5. De waarde van die 5 is opgeslagen in een variabele die heet getal. Hoe kan ik het nou voor elkaar krijgen dat eerst het woord tekst, en daarna de variabele 'getal' wordt weergegeven.
Link naar reactie
[quote:2b9d3f493b="sherekahn"]Ik wil in een part van de status bar een string en gelijk daarachter een tekst weergeven. Ik doe nu dit: [code:1:2b9d3f493b] SendMessage(GetDlgItem(hWnd,100), SB_SETTEXT, 0, (LPARAM)(LPSTR)"Tekst"); [/code:1:2b9d3f493b] Als resulteet geeft dit in part 1 van de statusbar het volgende resultaat: Tekst Ik wil dus eingelijk hebben: Tekst 5.[/quote:2b9d3f493b] Alleen met gebruik van Win32 API functies? Dat zal wel, want anders je daar wel de standaard C functies voor gebruikt. [quote:2b9d3f493b="sherekahn"]De waarde van die 5 is opgeslagen in een variabele die heet getal. Hoe kan ik het nou voor elkaar krijgen dat eerst het woord tekst, en daarna de variabele 'getal' wordt weergegeven.[/quote:2b9d3f493b] Het handigst is denk ik dan de variabele getal converteren naar een string en daar de string 'Tekst ' voorplakken. [code:1:2b9d3f493b] function GetStatusbarText(getal: integer): string; var pMessage: PChar; begin if (FormatMessage(FORMAT_MESSAGE_ALLOCATE_BUFFER OR FORMAT_MESSAGE_ARGUMENT_ARRAY OR FORMAT_MESSAGE_FROM_STRING, PChar('Tekst% %1!d!%0'),0,0,@pMessage,1,@getal) <> 0) then try result := pMessage; finally LocalFree(Cardinal(pMessage)); end; end; [/code:1:2b9d3f493b] Een stukje van m'n pascal/delphi code uit een project... Een kwestie van recht-toe-recht-aan omzetten. @ -> & PChar -> Pointer naar een karakter OR -> |
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...