Ga naar inhoud

Excel VBA op verschillende systemen


Aanbevolen berichten

Op mijn werk heb ik een toepassing gemaakt in Excel 97, met veel VBA code. Nu zou deze toepassing ook moeten gebruikt worden op een andere computer. Maar daar word gebruikt gemaakt van Excel 2000, met als gevolg dat de toepassing niet wil draaien. Vele commando’s worden niet erkend (vb Application). Als ik op de tweede computer een nieuw blad aanmaak kan ik het commando Application wel gebruiken. Waarschijnlijk een probleem met de bibliotheken, maar hoe kan ik dat probleem verhelpen, zodat dezelfde toepassing kan gebruikt worden op beide computers.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
VBA-code gemaakt in Excel 97 draait in principe ook onder Excel 2000. Ik heb inderdaad ervaren dat er wat kleine verschillen zijn, maar via de VB-help kwam ik daar wel uit. [b:e175b40c3c]Application[/b:e175b40c3c] toepassingen werken bij mij perfect. Mijn probleem was het openen van een ascii-bestand met het commando [b:e175b40c3c]Workbooks.OpenText[/b:e175b40c3c]. Hier is inderdaad een verschil tussen de 2 versies, maar verder (nog) geen problemen ondervonden. Laat maar eens concreter horen/zien wat jouw problemen zijn. Groet, Jan.
Link naar reactie
Ondertussen heb ik het probleem kunnen oplossen door alle formulieren en modules te exporteren als tekst. Deze heb ik in een nieuw blad toegevoegd op de PC met Windows 2000. Daar mee is de code bijna 3 x kleiner dan het originele, en werkt het ook op de andere computer. Blijkbaar blijft er veel in de code staan die niet meer gebruikt word, want van meer dan 1500K naar 570K is toch een heel groot verschil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...