Ga naar inhoud

minimaliseren in system tray


Aanbevolen berichten

[quote:335eca62f7="bolleken"]Kan iemand mij vertellen hoe je een programma kan minimaliseren in de system tray? En op een bepaald ogenblik te voorschijn laten komen?[/quote:335eca62f7] Het icoontje in de system is niets meer en minder dan een icoontje. Je kunt daar een icoontje toevoegen door de shell (explorer) een berichtje te sturen zoals "Hé, voeg mijn icoontje toe" of "Hé, verwijder mijn icoontje weer." :P Hier is een zogenaamde API voor, nl Shell_NotifyIcon(...) waaraan je een aantal parameter mee moet geven, zoals welk icoontje er getoond moet worden, tooltip, callback message. Als er iets gebeurd met het icoontje (zoals mouseklik, mousemove,etc.) krijg je een berichtje van de shell die je dan zelf moet afhandelen. Aan de hand van het bericht kun je dan een bepaalde actie uitvoeren. Bijvoorbeeld bij klikken -> Positie van Muiscursor opvragen en menuutje laten zien. Het laten zien van je Form/Window is gewoon een kwestie van Visible=False/True o.i.d.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...