Ga naar inhoud

save path to text file/bewaar het pad in een txt file


Aanbevolen berichten

Hoi Ik heb misschien een heel simpel vraagje, en moet erbij zeggen dat ik geen Basic kan ik heb dit: [code:1:6ba3daa568]Private Sub Text11_Change() Open "c:\file.txt" For Append As #1 Print #1, Text Close 31 End Sub [/code:1:6ba3daa568] Dit is een programmatje waarbij je dus informatie in een bestandje automatish kan laten updaten, maar je moet een pad invullen naar waar dat bestandje staat (die je dus update mbv..) Ik wil graag dat het programmaatje het laatst ingevoerde pad onthoudt (zie boven) maar het probleem is, dan wanneer je het programmatje opstart, en je wil de van te voren ingevoerde pad veranderen.. geeft ie een Run-time error '55' file already open wat volgens mij wel kan kloppen (gezien de code) maar wat moet ik nou veranderen zodat ie dat niet doet?.. niet van te voren openen, een knop toevoegen die er voor zorgt dat als je er op drukt het dan pas het txt bestandje opend en het ingebvoerde pad bewaard? ik heb geen idee hoe dit eruit moet zien (als dat de oplossing zou zijn dan) zou iemand mij kunnen helpen? groetjes,
Link naar reactie
combo box met naam txtPath Private Sub cmdSave_Click() Open App.path + "\file.txt" For Append As #1 Print #1, TxtPath.text Close #1 End Sub Private Sub Form_Load() Dim Path as String Open app.path + "\file.txt" for input as #1 Do While Not EOF(1) Line Input #1,Path txtPath.Additem path Loop Close #1 End Sub denk dat het zo wel gaat lukken :D thanks anyways
Link naar reactie
nee zo gaat het dus toch niet lukken.. ik krijg met deze code [u:8a53ed475e]meteen[/u:8a53ed475e] een Run-time error '55' file already open :-? volgens debug ligt het aan deze regel: Open App.path + "\file.txt" For Append As #1 en als ik het pad specificeer naar "c:\file.txt" krijg in een Run-time error "76" path not found, terwijl de file er echt staat.. heeft iemand enig idee? groetjes,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...