Ga naar inhoud

hoe vergelijk ik 2 objecten in C++ ?


Aanbevolen berichten

In C++ kan je volgens mij de functie equals gebruiken. if object1.equals(object2){ etc... } Werkt wel in Java volgens mij, dus zal het ook wel in C++ kunnen. nb. Voor eigen object zal de functie wel moeten overiden, omdat alleen jij kan bepalen wanneer bepaalde objecten van eigen makelij aan elkaar gelijk zijn... Greetz, Taz
Link naar reactie
[quote:344e6c3a3b="Tazzie"]...Het overriden van de method equals doet hetzelfde, maar is niet hetzelfde als het overloaden van de == operator... Greetz, Taz[/quote:344e6c3a3b] Wat is dan het verschil? IMHO zijn de operator== en equals() method verschillende namen voor eenzelfde abstractie. In C++ is het volgens mij (maar ik kan me vergissen, 't is al wat langer geleden dat ik in C++ geprogrammeerd heb) niet gebruikelijk om een equals() method te implementeren, maar juist de operator==. Als dit wel het geval is, kun je me misschien wat voorbeelden geven ? (URL/source/etc.). Ik ben benieuwd !
Link naar reactie
Een en ander is ook een kwestie van voorkeur. De method is equals() is een method van het toplevel object (waar alles van wordt afgeleid), de == operator is, de naam zegt het al, een operator die in hetzelfde ruitje thuishoort als +,-,/,*, ^ etc en geen onderdeel is van een object, maar onderdeel is van de programmeertaal zelf. Over het algemeen wordt met klem aangeraden het overloaden van operators te minimaliseren. Hoewel een erg krachtige functie van de taal, is het althans bij ons niet gebruikelijk. Overriden van method daarentegen wel. Kan je ff niet zo snel een berg voorbeelden geven. Zal wel eens zoeken... Greetz, Taz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...