Ga naar inhoud

[VB6] Subclassing en debuggen


Aanbevolen berichten

Hoi, Het is algemeen bekend dat je een progje in VB niet kan debuggen of met de stop-knop mag onderbreken als je mbv. subclassing Windows Messages probeert te onderscheppen. Maar ik ben nu een progje aan het maken en ik gebruik subclassing om een berichtje te onderscheppen en ik ben toch aan het debuggen. Volgens mij moet het gewoon kunnen als je de volgende regels in acht neemt: - Zorg ervoor dat je Tools -> Options -> General -> Compile On Demand uit hebt staan, zodat de brondcode volledig wordt gecompileerd bij een start (en niet pas zodra het nodig is) - Zet geen breakpoints neer in je WindowProc - Gebruik niet de stopknop om je progje te onderbreken. Wat betreft die laatste: ik heb nu een progje dat subclassing aanzet op het moment dat de betreffende Message wordt verwacht. Door [b:0fbc049ed2]Debug.Print "Hooking enabled !!"[/b:0fbc049ed2] te gebruiken op dit punt en [b:0fbc049ed2]Debug.Print "Hooking disabled !!"[/b:0fbc049ed2] als subclassing weer wordt uitgeschakeld kan ik dus bijhouden of ik speciaal moet opletten wat betreft het stoppen van het programma. Hopelijk heeft iemand hier nog iets op aan te [vullen | merken]... Groet, Phedny
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...