Ga naar inhoud

vba code lege cel zoeken in excel


Aanbevolen berichten

Hallo. Ik ben op zoek naar de code om in een kolom in excel zeg vanaf a2 naar beneden te zoeken naar de eerstvolgende lege cel. staan bv 5 getallen en de 6e cel is leeg. Daar moet om een waarde gevraagd worden. Heb al geprobeerd met if activecel > 0 then ActiveCell.Offset(1, 0).Select end if maar dan gaat de cursor 1 cel naar beneden! Moet heel makkelik zijn maar deze nieuweling komt er niet uit. Alvast bedankt Rob
Link naar reactie
Met de volgende code wordt gezocht in de aangegeven rij naar de waarde die in F8 staat op Blad1: Selection.Find(What:=Sheets("Blad1").Range("F8") - 1, After:=ActiveCell, LookIn:=xlValues, _ LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:= _ xlNext, MatchCase:=False).Activate ActiveCell.Offset(0, 1).Range("A1:A38").Select
Link naar reactie
[code:1:b037977809]Private Function zoek(row As Integer, col As Integer) As Integer While (Rows.Cells(row, col) <> "") row = row + 1 Wend zoek = row End Function[/code:1:b037977809] Roep de functie aan met de rij en kolom waar je wilt beginnen met zoeken. Dan geeft ie de eerste rij terug waar niks in staat.
Link naar reactie
Het is geen sub maar een functie. Je moet bovenstaande direct copieren en plakken. Daarna kun je in je code de functie aanroepen met [code:1:27e1716298]leeg=zoek(1,1)[/code:1:27e1716298] Dan zoekt hij naar de eerste lege cel in kolom A en leeg (mag elke variable zijn als het maar een integer of variant is) krijgt de waarde van de rij. Het feit dat je een melding krijgt dat hij een end sub mist wil zeggen dat je ergens een sub hebt zonder eind. De bovenstaande functie moet je dus niet in een andere sub of functie plakken. Maar er los onder zetten.
Link naar reactie
Nogmaals bedankt voor jullie reactie. ik heb nu de volgende code : Sub Macro2() ' ' Macro2 Macro ' De macro is opgenomen op 14/05/2002 door Wels. ' ' Sneltoets: CTRL+i ' Range("a2").Select leeg = zoek(1, 1) End Sub Private Function zoek(row As Integer, col As Integer) As Integer While (Rows.Cells(row, col) <> "") row = row + 1 Wend zoek = row End Function Maar de cursor gaat allen van a1 naar a2 en thats it. Eronder staan nog getallen maar hij zoekt niet verder..... Wat doe ik verkeerd?????? Groeten Rob
Link naar reactie
Sorry hoor, kolom had ik wel goed in de code staan maar verkeerd in het bericht. Ik heb het verandert, maar hij gaat nog steeds zoeken in andere kolommen a b s c d - ! waar het - staat gaat de cursor naartoe terwijl de bedoeling is bij ! in kolom a uit te komen...... Ligt het misschien aan de direction? 't is wat..... Nogmaals bedankt hoor!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...