Ga naar inhoud

Met vba in acces naar outlook?


Aanbevolen berichten

Ik ben nu bezig met een database in MS Acces 97 waarbij ik een bestelformulier wil maken waarvan uit een report word gemaakt met de bestelling erop. Sinds de bestellingen altijd geemaild worden vroeg ik me af of ik ook rechtstreeks met vba een standaard email kan maken die dan vervolgens verstuurd kan worden. Dit is voor school vandaar dat het in VBA MOET zijn. Ik kan verder ook geen andere talen. Alvast bedankt voor de eventuele hulp. [ Dit bericht is bewerkt door: baggy op 2002-05-14 09:52 ]
Link naar reactie
De snelste manier voor outlook lijkt me deze, maar dan moet wel een SMTP send mail library worden toegevoegd in je bibliotheeklijst. Function SendMail(eTo As String, eCC As String, eSubj As String, eBody As String) Dim oEmail As MailItem Set oEmail = CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(olMailItem) oEmail.To = eTo oEmail.CC = eCC oEmail.Subject = eSubj oEmail.Body.attachments.Add "bestandpad + naam" oEmail.Send End Function Een andere is via shellexecute die volgens mij altijd werkt. Hier kreeg ik echter geen bodytekst. ' Windows API voor openen EMail-client Public Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" _ Alias "ShellExecuteA" _ (ByVal hWnd As Long, _ ByVal lpOperation As String, _ ByVal lpFile As String, _ ByVal lpParameters As String, _ ByVal lpDirectory As String, _ ByVal nShowCmd As Long) As Long Const SW_SHOWNORMAL = 1 Public Sub OpenEmailClient(ptEmailAdres As String, Optional ptSubject As String, Optional ptBericht As String) Dim tMsg As String 'Maak het emailadres kenbaar tMsg = "mailto:" & ptEmailAdres 'Voeg het onderwerp toe If Len(ptSubject) > 0 Then tMsg = tMsg & "?subject=" & ptSubject End If If ptBericht <> "" Then tMsg = tMsg & IIf(ptSubject = "", "?", "&?") tMsg = tMsg & "Body=" & ptBericht End If ShellExecute lwindow, "open", tMsg, vbNullString, vbNullString, SW_SHOWNORMAL End Sub
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...