Ga naar inhoud

[vb6] Positief naar negatief - negatief naar positief


Aanbevolen berichten

Ik geloof niet dat er een functie voor bestaat, je kunt zelf een functie schrijven als dat nodig is, maar ik denk dat de VB math library gewoonweg te kort schiet. [code:1:856a738eaa]Public Function ChangeSign(Number2Change As Long) As Long ChangeSign = Number2Change - (Number2Change * 2) End Function[/code:1:856a738eaa] Deze code zal het teken van een Long waarde omzetten, ongeacht welk teken het heeft.
Link naar reactie
[quote:2ca3a6a9ac] Op 12-05-2002 1:16 schreef one_234: (Temp - 2 * Temp) -> Positief naar negatief [/quote:2ca3a6a9ac] Ik zie nu pas dat je dit zelf ook al gebruikte. Het werkt echter niet alleen van positief naar negatief maar ook andersom, zoals je ziet. Ik denk dat dit de eenvoudigste methode is.
Link naar reactie
[quote:0d1832a541] Op 12-05-2002 18:56 schreef Arend_: Zit ik effe te slapen, dit is dus hetzelfde dat DarkScribe al aandraagt. Waarom dan: helaas, pindakaas? het is toch een prima oplossing? [/quote:0d1832a541] Het is idd een prima oplossing.. Ik vind het alleen jammer dat er geen commando voorbestaat.. Das alles..
Link naar reactie
Ik ben nog maar net begonnen naar C++ te kijken, dus ik weet er nog weinig van, vooral van de syntaxys'en. Maar redenerend vanuit mijn Basic-ervaring zou ik zeggen: Er moet toch een mogelijkheid zijn tot het maken van een user-defined function? Zoiets als: (let niet op de syntax, het gaat om het idee) Getal functiePlusMin(Getal) { Getal = Getal * -1 } Wat je gebruikt als: Waarde = 1234 PlusMin(Waarde) Nu is de Waarde -1234 PlusMin(Waarde) Nu is de Waarde weer 1234
Link naar reactie
In C kan dit gewoon met een functio net als in alle programmeertalen. Je kan het in C zelfs als macro definieren geloof ik. (niet verwarren met macro's in excel en dergelijke) Is al weer ff geleden dat ik in C geprogrammeerd heb. Maar geloof dat het iets is als : int keer_om(int getal) { getal = getal * -1; return getal; }
Link naar reactie
maar die C-functie werkt alleen voor integers ... Wat doe je als je doubles of andere getalsoorten hebt ? Je zou voor elke variant een nieuwe functie kunnen schrijven ... maar het kan simpeler : [code:1:1b483e80f5] #define plusmin(a) (-1 * a) // of mog eenvoudiger : #define plusmin2(a) ((-a)) [/code:1:1b483e80f5] _________________ - [url=http://jafo.mienadres.nl]JaFO's Bot-editor voor UT[/url] versie 2.5 is er - [ Dit bericht is bewerkt door: JaFO op 2002-05-13 16:17 ]
Link naar reactie
[quote:d5b77fbb28] Op 13-05-2002 16:15 schreef JaFO: maar die C-functie werkt alleen voor integers [/quote:d5b77fbb28] Inderdaad. Misschien is de C++ functionaliteit Name-overloading hier nuttig. Je kunt dan voor ieder data-type een functie definieren met dezelfde naam. Dus: (let niet op de syntax, ik ben nog nauwlijks begonnen.) Int functieInverse(Int) { Int = Int * -1 } Floatingpoint functieInverse(Floatingpoint) { Floatingpoint = Floatingpoint * -1 } Je roep aan met: Getal Inverse(Getal) De C++ compiler herkent zelf welke van de gelijknamige routines gebruikt moet worden. (Ik moet me toch 'ns gauw de syntax eigen gaan maken.) _________________ Arend. [ Dit bericht is bewerkt door: Arend_ op 2002-05-15 09:15 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...