Ga naar inhoud

Autonumber terug op nul krijgen


anoniem

Aanbevolen berichten

Kan niet (bij mijn weten). Enige methode, die ik ken, is om tabel te kopieren (alleen de structuur), de originele tabel weg te gooien en de nieuwe tabel de naam van de oude te geven. Misschien is het nog mogelijk om de nieuwe tabel nog een keer te kopieren (over de originele heen) maar dat weet ik niet zeker; in dat geval is de PS misschien niet van toepassing. PS Even opletten, ik dacht dat access ook de relaties verbreekt als je een tabel verwijdert.
Link naar reactie
Tabel weggooien en opnieuw aanmaken is misschien wel net zo makkelijk. Maar het kan met een vrij simpel SQL scriptje. 1) Maak een nieuwe tabel aan, zonder enige constraints maar met dezelfde structuur als je start-tabel, zonder het AutoInc veld. 2) insert in nieuwe tabel selectie van alle records uit oude tabel. 3) Verwijder oude tabel. 4) Maak oude tabel opnieuw aan, compleet met AutoInc en constraints. 5) insert in nieuwe tabel een selectie van alle records uit de tijdelijke tabel. 6) Verwijder tijdelijke tabel. 6 stappen, 6 SQL commando's. Niet erg lastig, lijkt me. Schop dit alles in 1 script, draaien maar, klaar... Jammer alleen als die AutoInc toevallig een referentie-veld is voor andere tabellen in je database want die referenties zul je dus ook moeten aanpassen. En da's een stuk lastiger.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...