Ga naar inhoud

OPGELOST[Acces basic] mijn wachtwoord is fout????????


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi voor mijn database heb ik een knop die een ander formulier opent. Het probleem is dat wanneer ik de juiste code invoer in evengoed de foutmelding krijg dat ik niet het juiste wachtwoord in heb gevoerd. [code:1:09eb15cc01] Private Sub Button1_Click() On Error GoTo Err_Button1_Click Dim stDocName As String Dim stLinkCriteria As String Dim Wachtwoord As String If Wachtwoord = "a" Then DoCmd.Close acForm, "Login", acSaveNo DoCmd.Close stDocName = "rapporten_intro" DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria Else MsgBox "U heeft een verkeerd wachtwoord ingevoerd. Probeer overnieuw" End If Exit_Button1_Click: Exit Sub Err_Button1_Click: MsgBox Err.Description Resume Exit_Button1_Click End Sub [/code:1:09eb15cc01] Heeft iemand een iedee wat er fout zou kunnen zijn. Dank. DIT HAD HET MOETEN ZIJN: [code:1:09eb15cc01] Private Sub Knop2_Click() Dim stLinkCriteria As String Dim stDocName As String Dim Wachtwoord As String If Me!wachtwoordveld = "1" Then DoCmd.Close acForm, "Login", acSaveNo DoCmd.Close stDocName = "rapporten_intro" DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria Else MsgBox "U heeft geen of een verkeerd wachtwoord ingevoerd. End If End Sub [/code:1:09eb15cc01] :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
[quote="Wim Sturkenboom" Deze code werkt perfekt, weet niet precies wat je bedoelt met [i:99b89f9145]is trouwens fout[/i:99b89f9145].[/quote] Deze code werkt wel maar als ik nu het wachtwoord invoer en op OK klik verschijnt een InputBox die nog een keer een wachtwoord wil hebben. Ik gebruik trouwens een InputMask zodat ik sterretjes zie i.p.v. letters. EDIT: als ik i.p.v. InputBox InputMask invul geeft ie een fout: Compileerfout: Sub of Function is niet gedefineerd :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
[quote:91b92fee94="MajinBuu"] Deze code werkt wel maar als ik nu het wachtwoord invoer en op OK klik verschijnt een InputBox die nog een keer een wachtwoord wil hebben. [/quote:91b92fee94] Heb je het nu over mijn code of over die van jou? In die van jou komt geen inputbox voor, dus snap ik het niet helemaal. [quote:91b92fee94="MajinBuu"] Ik gebruik trouwens een InputMask zodat ik sterretjes zie i.p.v. letters. [/quote:91b92fee94]Dat snap ik niet, bij mijn weten heb je bij de inputbox geen mogelijkheid om een inputmask op te geven. Of bedoel je dat je je eigen inputbox functie hebt gemaakt? [quote:91b92fee94="MajinBuu"] EDIT: als ik i.p.v. InputBox InputMask invul geeft ie een fout: Compileerfout: Sub of Function is niet gedefineerd [/quote:91b92fee94]Uiteraard, inputmask is geen functie maar een eigenschap van een veld (of zoiets).
Link naar reactie
Sorry dat het misschien een beetje vaag is. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. Ik moet een knop beveiligen. Op een verouderd access forum had iemand uitgelegd hoe dat moest met behulp van een formulier: [i:f17af4c3d2]First you make a text field which you name as password. Give the text field an input mask: password.Then make a button. Give the button the following VBA code (on click event): [/i:f17af4c3d2] [code:1:f17af4c3d2] Private Sub Button1_Click() Dim stLinkCriteria As String Dim stDocName As String If Password = "YOUR PASSWORD!!" Then DoCmd.Close acForm, "Login", acSaveNo DoCmd.Close stDocName = "YOUR FORM NAME THAT HAS TO BE OPENED!" DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria ElseMsgBox "Sorry. Wrong password!" End If End Sub[/code:1:f17af4c3d2] Dus ik heb die instructies opgevolgd. Toen ik het wilde testen kreeg ik de foutmelding van een fout wachtwoord. Ik moet gebruik maken van een InputMask want anders is het wachtwoord gewoon zichtbaar. De code die jij mij hebt gegeven riep ook een wachtwoordvenster op, maar bij het invullen van het wachtwoord blijven de letters zichtbaar. Ik hoop dat het iets duidelijker is. Dank. :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
Ik weet ongeveer wat je wilt aangezien ik je eerdere vragen ook gevolgd heb. Op je eerste formulier heb je een knop (die een wachtwoord beveiligd formulier moet openen). Wat waarschijnlijk gebeurt is dat er een tussen-formulier wordt geopend (waar je je password kunt invoeren). Vanuit dat tussen formulier wordt vervolgens het eigenlijke formulier geopend (als het password correct is). Ik vermoed dat het formulier waar je je password kunt invoeren een veld heeft genaamd [i:6120392fe6]wachtwoord[/i:6120392fe6] en dat de eerste code die je gaf ook bij dat formulier hoort. Indien dat het geval is, ligt het probleem bij het feit dat je wachtwoord ook als string hebt gedeclareerd. Access weet nu niet dat je het veld wachtwoord bedoelt (dan zu je het tussen vierkante haken moeten zetten) maar neemt de variable die je zojuist gedeclareerd hebt (en die is leeg). Laat de declaratie weg en het zou moeten werken. Op http://www.mvps.org/access/toc.htm#General staat ergens een routine om de gebruikersnaam (netwerk login) te achterhalen. Ik heb die gebruikt als beveiliging. Als je niet ingelogd bent heb je geen toegang tot de DB (die staat op het netwerk); als je wel ingelogd bent hangt het ervan af of je naam in een tabelk vorkomt of je wel of niet bepaalde zaken mag doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...