Ga naar inhoud

[Java] file writing/reading


Aanbevolen berichten

Tja inderdaad applets zijn lompe dingen. Je zou gewoon rmi moeten gebruiken, die laad een securitymanager in, die je verplicht moet gebruiken als je remote methods aanspreekt en die laat hem dus via een beaald aantal securitychecks lopen. Dus ook die streams moet lukken. Maar idd applet is client side, maar er moet toch wel een manier zijn, want voor dit soort dingen is java toch ook ontworpen????? GreetzZzz
Link naar reactie
Ok, ik heb een manier gevonden. Een applet kan via een httpconnection met methodes get en put een file lezen/schrijven. Werkt net als een formulier in php/html. Vraagje over dat rmi. Ik heb er wel boeken over, maar wat is nou het principe daarvan? Ik wil het ook wel uitzoeken maar even een simpele inleiding kan geen kwaad. En dan.. applets kunnen lompe dingen zijn, maar aan applicaties heb je niks. Java is ontworpen voor het internet en applets zijn daar geschikt voor. Wanneer je dus een gewone internettoepassing wilt maken ben je volgens mij wel aangewezen op die dingen. Lomp of niet. Belachelijk is trouwens wel dat java gewoon niet meer ondersteund word in IE, en dat je daarvoor speciaal een plugin van +- 6mb moet downloaden. Veel te veel voor een 56k modem gebruiker. Wie ziet een positieve toekomst in voor java? Groeten, Haike
Link naar reactie
[quote:0f5b064a3a]En dan.. applets kunnen lompe dingen zijn, maar aan applicaties heb je niks. Java is ontworpen voor het internet en applets zijn daar geschikt voor. Wanneer je dus een gewone internettoepassing wilt maken ben je volgens mij wel aangewezen op die dingen. Lomp of niet.[/quote:0f5b064a3a]Twee woorden: [url=http://java.sun.com/products/javawebstart/index.html]Java Webstart[/url]. [quote:0f5b064a3a]Wie ziet een positieve toekomst in voor java?[/quote:0f5b064a3a]Ik. Maar zeker niet voor applets, meer voor applicaties en al helemaal voor Servlets.
Link naar reactie
[quote:5fab72da77]Die servlets, zijn dat als ik het goed begrijp een soort applets maar dan serverside?[/quote:5fab72da77]Niet echt, het is eigenlijk gewoon een "vervanging" voor PHP/ASP/CGI/etc, de server-side scripttalen dus. Het heeft ook geen traditionele GUI of zo (zoals AWT of Swing), maar alles is webbased. Dit forum zou bijvoorbeeld als Servlet (of meerdere) geschreven kunnen worden (nu is het in PHP gemaakt). [quote:5fab72da77]Moet een host die speciaal ondersteunen?[/quote:5fab72da77]Ja [quote:5fab72da77]Doen de meesten dat?[/quote:5fab72da77]Nee, vrijwel geen één. _________________ Waar blijft mijn glazen bol? [ Dit bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-05-09 17:38 ]
Link naar reactie
Als hosts servlets niet ondersteunen en serlvlets een vervanging zijn van andere serverside talen. Waarom zou je dan servlets gebruiken? En over applicaties. Wat voor voordeel heeft een java applicatie tegenover een standaard applicatie. Je zit altijd vast aan de jre, kunt geen hardware aanspreken e.d. Haike
Link naar reactie
[quote:5a1ba87f2e]Als hosts servlets niet ondersteunen en serlvlets een vervanging zijn van andere serverside talen. Waarom zou je dan servlets gebruiken?[/quote:5a1ba87f2e]Servlets gebruik je ook niet voor een simpele site, maar meer voor zeer zware sites (het kost ook veel meer tijd om te ontwikkelen dan bijvoorbeeld ASP/PHP etc). En over het algemeen hebben zware sites wel een eigen of een dedicated server. En die kun je (laten) inrichten zoals je wilt... [quote:5a1ba87f2e]En over applicaties. Wat voor voordeel heeft een java applicatie tegenover een standaard applicatie. Je zit altijd vast aan de jre, kunt geen hardware aanspreken e.d.[/quote:5a1ba87f2e]Dat kan wel hoor, je hebt er alleen extra libraries voor nodig. Java is zelfs ontworpen voor wasmachines etc, dus het kan wel...
Link naar reactie
Het is ontworpen voor wasmachines en koffieautomaten maar die moeten dan wel een java chip bezitten, en dat hele originele concept van java is volgens mij op niks uitgelopen. Ik vind persoonlijk java een hele mooie taal, niet makkelijk ook niet moeilijk. Je leert er heel goed in programmeren, alleen soms vind ik het geheel een beetje omslachtig. Voor het benaderen van hardware, daar ben ik nieuwsgierig naar. Waar kun je die libs dan krijgen?
Link naar reactie
[quote:30643f0f05]Vraagje over dat rmi. Ik heb er wel boeken over, maar wat is nou het principe daarvan? Ik wil het ook wel uitzoeken maar even een simpele inleiding kan geen kwaad. [/quote:30643f0f05] rmi staat voor remote method interface en is een techniek om via de client methods aan te roepen op de server. Het principe is dat je een algemene interface maakt met methods die een client mag aanroepen. Een implementatie van die interface-file laat je je server gebruiken. Een soort universele manier om remote functions uit te voeren. Voor een zeer goede tutorial hierover, zie: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/rmi/ GreetzZzz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...