Ga naar inhoud

String naar binair bestand in C++ builder


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:c2488c7f3d="Mr. 18"]ja, dat is makkelijkker gezegd dan gedaan. Ik sla de inhoud van een editbox naar een string, maar hoe krijg ik die dan in een bestand? Zou je dan een voorbeeldcode kunnen geven?[/quote:c2488c7f3d]Van gekloot met editboxen en windows programmeren weet ik weinig. In gewone C: [code:1:c2488c7f3d]#include <stdio.h> #include <string.h> /* for strcpy function */ int main() { FILE *fp; char str[10]; /* a string */ char bindata[10]; /* some binary data */ int rc; for(rc=0;rc<sizeof(bindata);rc++) { bindata[rc]=rc; } strcpy(str,"Hallo"); fp=fopen("abc.txt","w"); if(fp!=NULL) { rc=fwrite(bindata,sizeof(bindata),1,fp); /* write some biary data */ /* do error checking here */ rc=fwrite(str,strlen(str)+1,1,fp); /* write the string */ /* do error checking here */ } fclose(fp) }[/code:1:c2488c7f3d] Eerst wordt bindata gevuld met wat (binaire) getalletjes en wordt de string geinitialiseerd. Vervolgens wordt een file geopend. Als dit goed gaat, wordt de binary data eerst geschreven en daarna wordt de string geschreven. Deze code zou je met weinig modificaties in je windows programma moeten kunnen opnemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...