Ga naar inhoud

vb programeren in mssql 2000?


Aanbevolen berichten

hoi allemaal Ik ben een newbie wat programeren aangaat en heb opdracht gekregen om dmv een vbscript databases aan te maken te wijzigen en te verwijderen. Ik heb me eigen rot gezocht voor bruikbaar matriaal op het internet maar ik kan niet iets bruikbaars vinden heeft iemand een tip voor me waar ik wat aan heb. Het is de bedoeling dat dmv een tool die gemaakt is ook databases automatisch kunnen worden opgetrokken. Als mijn code af is dan word het in de code geplakt van de reeds bestaande tool die in vb geschreven is Thx
Link naar reactie
Op zich wel humor. De database ook aanmaken vanuit VB script. Dat betekent administrator rechten op de database. Ik ben nog ff aan het uitzoeken of je ook een compleet script kan laten runnen via ADO. Indien dat kan (waarbij ik denk dat dat wel kan), dan hoef je alleen maar in te loggen op de SQL server/ master database en het scripje runnen. Par ne problem. Maar dan moet ik wel dat scripje kunnen runnen. Ik ga eens ff kijken. Greetz, Taz
Link naar reactie
hoi taz Een database aanmaken op de sql server lukt. Maar ik moet ook aan errorhandeling doen omdat als een database bestaat hij standaard een foutmelding geeft. Mijn script ziet er ongeveer zo uit 'Using Microsoft SQL Server Driver (DSN less) 'variabelen definieren dim Conn, Server, Database, Uid, Pwd Set Conn = CreateObject("ADODB.Connection") Conn.Open "Driver={SQL Server};" & _ "Server=sql;" & _ "Uid=SA;" & _ "Pwd=bla;" Dim DBnaam, pathnamedata, pathnamelogs, FILENAME, size, maxsize, filegrowth, LOGINNAME LOGINNAME="oefen" pathnamedata = "C:Program FilesMicrosoft SQL ServerMSSQLData" filename = pathnamedata & LOGINNAME ' pathnamelogs = "C:Program FilesMicrosoft SQL ServerMSSQLData" ' filename = pathnamelogs & "LOGINNAME" size = 10 maxsize = 25 filegrowth= 5 'CREATE DATABASE SQL= "CREATE DATABASE " & LOGINNAME & " ON (NAME = '" & LOGINNAME & "_dat', FILENAME = '" & FILENAME & "' ," & _ "SIZE = " & size & " , MAXSIZE = " & MAXSIZE & " , FILEGROWTH = " & FILEGROWTH & ")" wscript.echo SQL Conn.Execute(SQL)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...