Ga naar inhoud

Raarigheden in Access 97 (VBA)


Aanbevolen berichten

Momenteel werk ik aan een (voor Access begrippen) redelijk grote database. Enkele 100en databases, rapporten, queries, modules enz. Nu begon zich een tijdje geleden allerlei rare dingen voor te doen. Voornamelijk formulieren met datums e.d. schoten de fout in. Wezen kijken.. en uiteindelijk blijk bij "verwijzingen" dat de library "msisys.ocx" ontbrak. Op alle machines dit bestand (+ zijn .vxd tegenhanger) bij alle pc's terug gezet, verwijzing gemaakt en alles werkte weer. Nu werken enkelen op de afdeling met Windows 2000 ipv Windows 98 en daar doen zich nu rare dingen voor. Men wilt een bepaald rapport afdrukken en Access schiet in de hik omdat "the memory cannot be written" met één of ander onbegrijpelijk geheugen adres. De andere keer gebeurt het bij het simpelweg verwijderen van een record. Dan komen er opeens 2 records in een lijst te staan, terwijl er echt maar 1 record is. En zo nog enkele hele vreemde fouten, die 100% zeker niet in de code zit, omdat het op Win 98 pc's wel werkt. En nu vinden we bij een standaardinstallatie van Win2000 het bovengenoemde bestand "msisys.ocx" niet. Dit bestand neerzetten verhelpt enkele problemen, maar lang niet alles. Kent iemand dit probleem... en nog liever heeft iemand hier een oplossing voor? Ligt dit aan Win2000 of is het een Access 97 probleem? Alvast bedankt, CodeCracker
Link naar reactie
volgens mij geef je zelf het antwoord al: access 97 is iets ouder dan win2000. als ik jou was zou ik voor zoiets als waar jij nu over schrijft ( database voor een bedrijf) kiezen voor zekerheid. kost wel meer, maar een slecht werkende database voor bedrijfsnivo ??? dus of alles naar access 2000 of alles op win98. is dat mogelijk?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...