Ga naar inhoud

Excel /VBA


Aanbevolen berichten

L.S. Ik heb binnen Excel 97 een formulier gemaakt met daarop een tekstvak. Dat tekstvak is gekoppeld aan een cel van een werkblad, zodanig dat die cel niet gewijzigd kan worden. De tekst is groter dan in het tekstvak past, dus heb ik het tekstvak zo ingesteld dat er alleen een verticale schuifbalk beschikbaar is waarmee door de tekst gescrolled kan worden. Het probleem is nu dat als het tekstvak de focus krijgt, de verticale schuifbalk verschijnt en deze direct al een stuk scrollt (begin niet meer zichtbaar); dus hoe krijg ik het voor elkaar dat dit niet gebeurt? Verder blijft de schuifbalk in beeld ook als het tekstvak niet meer de focus heeft; dus hoe zorg ik ervoor dat de schuifbalk verdwijnt en het begin van de tekst weer zichtbaar is? Eigenlijk zou ik het liefts de tekst in het tekstvak langzaam (leessnelheid) laten 'rondlopen' (na bereiken einde weer bij begin starten); hier iemand een idee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...