Ga naar inhoud

Gebruikmaken van anti-spam database via programmeertaal


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig met het schrijven van een eigen mailclient omdat het me leuk leek om te maken. Echter heb ik gezien dat er database's op het net zijn waarin vermeld staan of bepaalde mailservers spam versturen. Deze gegevens moet je kunnen opvragen via een DNS Query. Dit zou ik graag willen gebruiken bij ontvangst van emailberichten. Echter is mij dit nog niet gelukt. Misschien dat iemand mij uitleg kan gegeven hoe dat werkt. Op http://www.ordb.org is meer informatie te vinden. Daar zeggen ze in de FAQ iets over DNS Query wat ik niet helemaal begrijp. Stel dat ik wil controleren of het ipadres 62.251.0.16 op de lijst staat. Dan moet ik het een DNS Query doen die er als volgt uitziet (ik weet niet hoe dat moet): 16.0.251.62.relays.ordb.org IN A 127.0.0.2 Wat ik uit de faq haal is dat indien dit een blacklisted ipadres is deze 127.0.0.2 moet teruggeven. Meer snap ik er ook niet echt van. (faq is te vinden op http://www.ordb.org/faq/?&setlang=en#usage ) Ik hoop dat iemand hier al verheldering kan brengen. Ten tweede wil ik graag weten hoe ik dit kan gebruiken in een programmeertaal als C(++). Ik wacht met spanning op mensen die mij kunnen helpen. Wil jullie nu alvast bedanken. Met vr. gr, Johan de Koning [ Dit bericht is bewerkt door: jcdekoning op 2002-04-16 22:01 ]
Link naar reactie
Voor m'n werk ben ik de laatste tijd ook bezig geweest aan een mailclient met anti-spam functionaliteit, die 'blacklists' hebben we hierbij niet gebruikt vanwege een hele simpele reden; die lijsten zijn gigantisch, maar binnen een uur weer verouderd. Bovendien zouden dit soort automatische filters ook normale emails kunnen blokkeren, en daarbij komt dat spammers ook niet stilzitten... Just my €0.02, voorderest ook geen idee hoe je zoiets inbouwd, niet echt naar gekeken...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...