Ga naar inhoud

vb decimale punt of comma


Aanbevolen berichten

op mijn computer heb ik met landeninstelling het decimale scheidingsteken op comma gezet. dat wil ik ook zo houden. ik lees in vb gegevens uit een access database in naar tekstvelden. als ik vervolgens die velden weer uitlees om met de gegevens te rekenen valt alles na de comma weg. m.a.w. impliciete conversie naar een integer. als ik expliciet converteer met b.v. CLong wordt het ook niet beter. hoe krijg ik vb zover dat ie de comma als decimaal scheidingsteken herkent?
Link naar reactie
Ik heb bedragen in access numeriek met dubbele preciezie ( wat dat ook mag zijn ). In VB wordt dit tekst en zodra ik ermee wil rekenen converteer ik naar double. Om de double weer duidelijk te tonen gebruik ik bedrag = CStr(bedrag_double) bedrag = Format(bedrag, "##,###.00") If bedrag_double = 0 Then bedrag = "0,00" Als een textveld terug moet naar de database moet een veld worden gevalideerd (validate).
Link naar reactie
  • 2 weken later...
als je van string => getal moet dan kan dat op twee manieren : a) je zet tijdelijk de globale windows-variabele (DecimalSeparator is dat in Delphi, in VB is dat waarschijnlijk eenzelfde naam) om ... b) of je wisselt het teken in de string om naar iets dat de conversie-routine verstaat ... De route via float of andere getallen levert iig altijd dezelfde problemen op aangezien er in Windows altijd een land-specifieke (of beter gezegd een gebruikers-specifieke aangezien de gebruiker bepaalt welk teken dat is) 'decimal-separator' wordt gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...