Ga naar inhoud

Vraag over VBA


Aanbevolen berichten

Ik heb een userform gemaakt, waarin de gebruikers een aantal velden moeten invullen. Als ze een veld NIET invullen verschijnt er NADAT op de verzendknop gedrukt is een melding dat ze alsnog een waarde moeten invullen. Drukt men dan echter op OKE, dan wordt het formulier verstuurd zonder dat het betreffende veld is ingevuld. Wie weet hoe ik kan afdwingen dat gebruikers velden MOETEN invullen. De regel die ik nu heb gemaakt ziet er als volgt uit: If TextBox1 = "" Then MsgBox "U heeft geen naam ingevuld", vbOKOnly, Error Dit werkt dus niet voldoende. Wie weet de oplossing? Groeten; Theo van Alebeek
Link naar reactie
[quote:684acb51e5] Op 26-03-2002 10:54, schreef Alebeekje: If TextBox1 = "" Then MsgBox "U heeft geen naam ingevuld", vbOKOnly, Error [/quote:684acb51e5] Wat je hier doet is alleen maar een melding geven. Ik gebruik alleen vb en geen vba, maar dit zal vast wel werken: if textbox1.text = "" then msgbox "U heeft geen naam ingevuld", vbOKOnly, "Error:" Exit Sub End if Wat jij deed was gewoon verder gaan met de sub, maar die moet je afbreken want niet alles is ingevuld.
Link naar reactie
Ook dat werkt niet helemaal naar behoren. Hier volgt mijn volledige code, misschien dat jullie dan iets meer kunnen. Private Sub CommandButton1_Click() If TextBox1 = "" Then MsgBox "U heeft geen naam ingevuld", vbOKOnly, Error Else End If If TextBox2 = "" Then MsgBox "U heeft geen telefoonnummer of piepernummer ingevuld", vbOKOnly, Error If TextBox3 = "" Then MsgBox "U heeft geen tijd ingevuld", vbOKOnly, Error If TextBox4 = "" Then MsgBox "U heeft geen datum ingevuld", vbOKOnly, Error If TextBox5 = "" Then MsgBox "U heeft geen gebouw/unit ingevuld", vbOKOnly, Error If TextBox6 = "" Then MsgBox "U heeft geen afdeling of ruimte ingevuld", vbOKOnly, Error If TextBox8 = "" Then MsgBox "U heeft geen omschrijving van de klacht ingevuld", vbOKOnly, Error Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="naam" Selection.TypeText TextBox1 Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="telefoon" Selection.TypeText TextBox2 Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="datum" Selection.TypeText TextBox4 Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="tijd" Selection.TypeText TextBox3 Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="gebouw" Selection.TypeText TextBox5 Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="afdeling" Selection.TypeText TextBox6 Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="klacht" Selection.TypeText TextBox8 Groetjes; Theo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...