Ga naar inhoud

[vb] winsock wil niet meewerken


Aanbevolen berichten

Hallo, ik wou wel eens kijken hoe winsock werkt en heb daarom het volgende progje gemaakt: [code:1:c52f86dda4] Private Sub Form_Load() Winsock.RemotePort = tPort.Text Caption = "WinSock Tutorial - TCP Client @ " & Winsock.LocalHostName End Sub Private Sub Winsock_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long) Dim strData As String Winsock.GetData strData tDisplay.Text = strData MsgBox strData End Sub Private Sub bConnect_Click() Winsock.RemoteHost = tIP.Text Winsock.Connect End Sub Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer) Winsock.Close End Sub [/code:1:c52f86dda4] De elementen spreken voor zich denk ik... winsock is een Winsock.... tIP is een textfield voor de host tPort is een textfield voor de poort (duh) bConnect...tja Wanneer ik connect zegt netstat in dos dat de verbinding er wel is maar ik krijg geen respons van de server (winsock_dataArrival) Hoe kan dit? Haike
Link naar reactie
Dan is het nog logischer, want de webserver verwacht dat jij bij het Connect event een HTTP request stuurt, hoe moet ie anders weten welke pagina je opvraagt :razz: [edit] Nog een tip, jij doet 'tDisplay.Text = strData', maar de data kan ook in stukken aankomen, dus gebruik 'tDisplay.Text = tDisplay.Text & strData'. TCP/IP: de pakketten komen gegarandeerd aan (hardware failure uitgezonderd) en in de juiste volgorde, maar je kan nooit vantevoren weten hoe ze worden opgesplits. Zelfs een simpel commando als 'TEST' kan nog worden opgesplits theoretisch. Onthou dat, scheelt je een hoop problemen met sockets :wink: [/edit] _________________ Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure. [ Dit Bericht is bewerkt door: MarkVR op 2002-03-22 09:31 ]
Link naar reactie
Hoi, Over HTTP kun je wat vinden in RFC2616, die je o.a. kunt vinden op ftp://ftp.isi.edu/in-notes/rfc2616.txt Omdat je dit progje toch alleen maar maakt om WinSock te proberen, denk ik dat je in dit geval eens verbinding kunt zoeken naar een andere service waar de server het eerste iets stuurt, bijvoorbeeld SMTP (op 25), POP3 (op 110) of FTP (op 21). Groet, Phedny
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...