Ga naar inhoud

Tabellen filteren Access


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik wil een grote tabel laten splisten en kleinere tabellen. Het moet ongeveer zo werken: In een formulier wil ik d.m.v een keuze lijst een plaatsnaam kunnen selecteren of twee postcodes (van - tot). N.a.v de keuze wordt de tabel gefilterd en dan moet de dynaset (na klik op een knop bijv.)worden opgeslagen in een aparte tabel die dan automatisch de naam krijgt van de keuze. Dit is in clipper makkelijk te realiseren maar op een of andere manieer kan ik de tabel niet openen. In access wel. Ik ben bekend met access en ook een heel klen beetje met SQL. Kan iemand mij op weg helpen? Alvast bedankt, Sjaan
Link naar reactie
Je kopieert gegevens naar een nieuwe tabel met een SQL-instructie SELECT * INTO nweTabel FROM Tabel WHERE Veld = 'plaatsnaam'; En daarna gooi je de velden in de originele tabel weg met een DELETE-query: DELETE FROM Tabel WHERE veld = 'plaatsnaam'; Onder een knop doe je dat als: [code:1:082b05e34d]Private Sub CommandButton1_Click() DoCmd.RunSQL "SELECT * INTO nweTabel FROM Tabel WHERE Veld = '" & Keuzelijst1 & "';" DoCmd.RunSQL "DELETE FROM Tabel WHERE veld = '" & Keuzelijst1 & "';" Form.Recordsource = "nweTabel" End Sub[/code:1:082b05e34d]
Link naar reactie
Bedankt. Ik ga er mee aan de slag. Sjaan [quote:c31af255f1] Op 17-03-2002 16:31, schreef Paulus: Je kopieert gegevens naar een nieuwe tabel met een SQL-instructie SELECT * INTO nweTabel FROM Tabel WHERE Veld = 'plaatsnaam'; En daarna gooi je de velden in de originele tabel weg met een DELETE-query: DELETE FROM Tabel WHERE veld = 'plaatsnaam'; Onder een knop doe je dat als: [code:1:c31af255f1]Private Sub CommandButton1_Click() DoCmd.RunSQL "SELECT * INTO nweTabel FROM Tabel WHERE Veld = '" & Keuzelijst1 & "';" DoCmd.RunSQL "DELETE FROM Tabel WHERE veld = '" & Keuzelijst1 & "';" Form.Recordsource = "nweTabel" End Sub[/code:1:c31af255f1] [/quote:c31af255f1]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...