Ga naar inhoud

VBA Word -> Access, Meerdere regels in record.


Aanbevolen berichten

Ik wil in Word meerdere regels tekst exporteren naar een record in Access. Wanneer ik dit doe krijg ik in het record niet de meerdere regels tekst maar 1 regel tekst met char(13) in plaats van de enters. Hoe kan ik toch meerdere regels in een recordveld plaatsen. Wanneer ik meerdere regels wil typen in Access zelf gaat het wel goed, maar het moet via een export van Word naar Access.
Link naar reactie
Je moet maar even testen hoe je het precies werkend krijgt zoals jij wil, maar Windows onderscheid Chr(10) en Chr(13). In de middeleeuwen gebruikte men nog ouderwetse mechanische typemachines en als je daarbij op een nieuwe regel wilde gaan typen, moest het vel een stukje doorgedraaid worden en de slee/papierhouder weer naar rechts worden geschoven. Dat zijn het LineFeed- en het CarriageReturn-teken geworden. Welke precies welke is, ben ik even kwijt, maar als in Word alt+0010 doe, krijg ik een blokje; alt+0013 maakt een nieuwe alinea. In Access is dat andersom: alt+0010 geeft een enter en alt+0013 doet niks. In Access heb je nu aan elkaar geplakte regels. De Chr(10) ontbreekt dus op de regeleindes, dus moet je die er bij bouwen, iets van: [code:1:6e5c63a3fe] Selection.WholeStory txtBrief = Selection.Text txtBrief = Replace(txtBrief, Chr(13), Chr(13) & Chr(10)) txtBrief = Replace(txtBrief, "'", "''") q = "INSERT INTO Brieven (Brief) VALUES ('" & txtBrief & "')" OpenDatabase(pad).Execute q [/code:1:6e5c63a3fe]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...