Ga naar inhoud

VBA en Enum


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of voor Word 2000 er was, de intructie Enum werd ondersteunt. Enum is eigelijk een makkelijke methode om constanten te declareren. Bijv Enum Kleuren Rood Groen Blauw End Enum De constanten (Rood, Groen en Blauw) krijgen nu een waarde oplopend van af nul. Dus Rood is 0, Groen is 1 en Blauw is 2. Als je een variabele als een Enum declareert, dan is dat in werkelijkheid een long. Bijv: Dim Kleur As Kleuren Als je nu Kleur = typt, dan laat VBA vanzelf alle mogelijke constanten zien. De Enum Kleuren had ook uit losse constanten kunnen bestaan: Const Rood = 0 Const Groen = 1 Const Blauw = 2 Maar een Enum werkt eenvoudiger, omdat je een overzicht krijgt van alle mogelijke constanten.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
CPieter, Dank voor de prima uitleg. Na jouw uitleg durfde ik een lange lap code te strippen van een hoop onzin die helemaal niet nodig bleek voor mijn probleem. Ik kon onder meer de Enum omzetten in een handjevol constanten. Alles werkt prima en mijn vragen over Enum zijn (voorlopig) van theoretisch belang. PeBo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...