Ga naar inhoud

MP3 afspelen in Visual Basic


Aanbevolen berichten

Je moet wel oppassen als je de MediaPlayer-control gebruikt, als je je programma bijv. maakt op een PC met Windows XP is er grote kans dat de control niet werkt op bijv. Win 98. Heb ik ook een keer geprobeerd, maar ik moest het hele programma overnieuw schrijven omdat de control die ik meeleverde alleen werkte op Win XP.
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid: die control wordt vanzelf meegeinstalleerd met de Windows Media Player. Heb je dus bijvoorbeeld Windows ME dan zit daar standaard WMP versie 6 (of 7, dat weet ik zo gauw niet) op. Maak je daarop je programma, dan werkt je programma met alle Windows-en met WMP versie 6 (of 7), dus ook met windows 98. Ik heb bijvoorbeeld Windows XP (standaard WMP 7) en heb daar WMP 9 op gezet. Mijn programma's die ik met die control maak werken op alle computers met WMP 9, ook Win98. Je hoeft de control niet mee te leveren met je programma: na het installeren van de juiste versie van het *programma* Windows Media Player staat de control vanzelf op het systeem.
Link naar reactie
Je kunt ook eens kijken naar Active MP3 DJ Studio van MultiMediaSoft, is wel shareware, maar zolang je hem alleen gebruikt in freeware programma's, mag je hem gebruiken zonder te betalen. AMP3DJ is erg snel (werkt met DirectSound, maar al vanaf versie 6 van DirectX), en heeft heel veel functies. Je kunt (maar hoeft natuurlijk niet :wink:) meerdere players gebruiken, je kunt de volume en pitch per player instellen, er zit een VU-meter, spectrum en oscilloscoop ingebouwd, je kunt een equalizer per speler gebruiken, enz. Dit hoef je natuurlijk niet allemaal te gebruiken, maar mocht je een keer willen uitbreiden, dan kan dat heel makkelijk. Het adres is [url]http://www.multimediasoft.com/amp3dj/[/url]. Ik gebruik het zelf ook, werkt erg goed. Ik heb nu een bèta-versie van mijn programma af, het programma is nog geen 1 MB, en ik heb bijna alle functies gebruikt, plus veel andere grafische functies, dus het is ook nog erg klein.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...