Ga naar inhoud

Vraagje!


Aanbevolen berichten

kben geen prof C++ programmeur (Hoop ik ooit nog wel es te worden), maar ik heb gelezen op internet dat het bijna onmogelijk is om meteen C++ te leren. je moet eerst C leren voor DOS en dan C voor windows en dan C++ gloof ik. Het blijkt n verschrikkelijk moeilijke taal te zijn om te programmeren... ik raad je aan gewoon VB te gaan doen. is een stukkie simpeler en kan je ook een hoop mee!
Link naar reactie
[quote:9acb8b9ddf] Op 07-03-2002 16:39, schreef Silver: kben geen prof C++ programmeur (Hoop ik ooit nog wel es te worden), maar ik heb gelezen op internet dat het bijna onmogelijk is om meteen C++ te leren. je moet eerst C leren voor DOS en dan C voor windows en dan C++ gloof ik. Het blijkt n verschrikkelijk moeilijke taal te zijn om te programmeren... ik raad je aan gewoon VB te gaan doen. is een stukkie simpeler en kan je ook een hoop mee! [/quote:9acb8b9ddf] Nou, zo erg is het gelukkig niet. Het is wel raadzaam om eerst C te leren, en daarna C++. Het moeilijke is niet het programmeren zelf, de makkelijke standaard zaken zijn in C++ net zo moeilijk als in bijvoorbeeld Java. Het probleem met C/C++ is vooral dat een programmeur bijna alles mag doen. En het vervelende is: als je alles mag doen, dan kan ook alles fout gaan! En los dan je eigen troep nog maar eens op :grin:
Link naar reactie
Ik heb ook jaren ervaring met C en C++ en ook ik ga voor het traject C, C++ en dan verder. Het enigste nieuwe aan deze discussie is dat er genoeg boeken zijn die C++ leren maar de eerste hoofdstukken wijden aan C. Dat scheelt weer geld want je kunt nu met 1 boek al een heel eind komen. Jammer dat ik alles in het Engels doe (jaren in Canada gewoond) want ik zou je het boek 'C++ Primer Plus' van 'Stephen Prata' aanraden. Ik weet niet of daar een Nederlandse vertaling voor is. ISBN 1.57169-162.6 en te koop bij [url=http://www.comcol.nl]Het ComputerCollectief[/url] voor € 43,00. _________________ I'm not a complete idiot, some parts are missing. [ Dit Bericht is bewerkt door: DarkScribe op 2002-03-10 07:58 ]
Link naar reactie
Silver, Ik ben het totaal niet met je eens. Ik heb wat programmeer ervaring met VB lekker simpel geeft geen voldoening. C is net zo moeilijk te leren als C++ In mij ogen C++ ziet er zelfs makkelijker uit. printf% is toch wat moeilijker dan cout :smile: Maar dat zegt niks. Je hoeft eerst geen C te leren. Ik vind C moeilijker dan C++ JE moet het alleen veel herhalen en oefenen! Niet droog die boekjes lezen.
Link naar reactie
C++ gaat over object georienteerd programmeren, het gebruik van klassen en dergelijke. Dit kun je niet leren zonder eerst de beginselen zoals data types, structs, control loops, decision structures en andere dingen te leren. Toevallig is dat C en wordt dat ook verder utgewerkt in C++. Je kunt dus geen C++ leren zonder de C beginselen te kennen. Het is juist daarom dat ik op een boek wijs waarin C++ al op zo vroeg mogelijke wijze geïmplementeerd wordt in C++. Bijvoorbeeld, het commando 'cout' wordt al meteen vanaf het begin gebruikt, zaken zoals 'printf' komen alleen aan bod als een '[i:0db608ec9f]zo deden we het vroeger[/i:0db608ec9f]' gebeuren. Daarnaast wordt al vanaf het begin toegewerkt naar het C++ gebeuren en zodoende leert de lezer sneller wat C++ is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...