Ga naar inhoud

ORACLE LONG datatype and VB


Aanbevolen berichten

Hoe krijg ik een LONG datatype ingelezen in VB Ik maak gebruik van VB6.0 en ADO 2.5 een select waar een een attribuut van het type LONG (varchar2 die tot 2M kan groeien) wil inlezen geeft hij een "unspecified error" Onderstaande select wil ik kunnen weergeven ------------------------------------------- strQcons = "select search_condition" & _ " from USER_CONS_COLUMNS UCC" With rs .CursorLocation = adUseClient .CursorType = adOpenKeyset .LockType = adLockOptimistic .CacheSize = 50 .Source = strQcons .ActiveConnection = conn.ConnectionString .Open End With Mocht iemand een oplossing vinden voor dit probleem, laat het me dan weten... groetjes
Link naar reactie
Heb je al geprobeerd om de waarde ByVal over te brengen? Standaard gebeurt dat namelijk ByRef en krijg je een adres. Ik weet niet hoe Oracle met dat soort adressen omgaat. In fact, ik weet eigenlijk helemaal niets over Oracle. :grin: Overigens is een VB Long 4 bytes breed en ik zie bij jou iets van varchar2 staan?
Link naar reactie
Ik geloof niet dat ik het probleem helemaal snap. Je wil iets lezen uit de oracle db die van het type varchar2 is, (een string) en die vervolgens in een Long stoppen? En welke variabele dan wel? Wellicht dat het volgende je kan helpen. [code:1:c07c9ae72b] if IsObject(rs) then if not (rs.eof and rs.bof) then jouw_long_variabele = clng(rs!jouw_veldnaam) end if end if End with [/code:1:c07c9ae72b] Opmerking: Zorg ervoor dat je varchar2 in een long geperst kan worden, anders gaat het niet helemaal goed....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...